Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 14:58@ Robert R.
Åstadkomma? En frisk själ i en frisk kropp? Nä, jag har många strängar på min träningslyra. Löpning är definitivt en av dem. Nåt fett att bränna har jag väl inte att prata om.Fast för att va allvarlig: jag vill uppnå en balans mellan båda.
@ Robert R.
Åstadkomma? En frisk själ i en frisk kropp? Nä, jag har många strängar på min träningslyra. Löpning är definitivt en av dem. Nåt fett att bränna har jag väl inte att prata om.
Fast för att va allvarlig: jag vill uppnå en balans mellan båda.
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 15:01@Johan A
Så sammanfattningsvis: det man vill prioritera lägger man först i passet? Ja det låter rimligt.
@Johan A
Så sammanfattningsvis: det man vill prioritera lägger man först i passet? Ja det låter rimligt.
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 15:03Syftet med passet är viktigt, Pelle! Och bara för att förtydliga: Inhiberande mekanismer eller inte så tror jag att det är bättre att få träningen gjord än att vänta på det perfekta tillfället - men det kan ge lite bättre fokus och bättre variation om man
Syftet med passet är viktigt, Pelle! Och bara för att förtydliga: Inhiberande mekanismer eller inte så tror jag att det är bättre att få träningen gjord än att vänta på det perfekta tillfället - men det kan ge lite bättre fokus och bättre variation om man
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 15:03Mikael, kan du ge exempel på hur och vad framgångsrika mångkampare tränar?
Mikael, kan du ge exempel på hur och vad framgångsrika mångkampare tränar?
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 15:12Pelle,
Mnjae... inte riktigt så.Det man vill prioritera ska man lägga på ett sätt så att man är fräsch i kroppen när man ska genomföra dessa övningar, samt ger kroppen bästa bra förutsättningar att återhämta sig efter avslutat pass.
Om du lägger ett ko
Pelle,
Mnjae... inte riktigt så.
Det man vill prioritera ska man lägga på ett sätt så att man är fräsch i kroppen när man ska genomföra dessa övningar, samt ger kroppen bästa bra förutsättningar att återhämta sig efter avslutat pass.
Om du lägger ett ko
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 15:40Magnus, ett näraliggande exempel är Paolo Robertos egen träning och de program han rekommenderar som innehåller styrka och kondition i samma pass.
Men jag gör som sagt inget anspråk på att motbevisa påståendet i rubriken. Det är inte mitt ämne och kansk
Magnus, ett näraliggande exempel är Paolo Robertos egen träning och de program han rekommenderar som innehåller styrka och kondition i samma pass.
Men jag gör som sagt inget anspråk på att motbevisa påståendet i rubriken. Det är inte mitt ämne och kansk
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 15:47Är du säker på att de inte redan har separerat sin träning så gott det går, med tanke på övriga omständigheter? De måste trots allt få in ganska mycket träning under en vecka.
Som motionär med färre pass i veckan än antalet dagar, har man helt andra möjl
Är du säker på att de inte redan har separerat sin träning så gott det går, med tanke på övriga omständigheter? De måste trots allt få in ganska mycket träning under en vecka.
Som motionär med färre pass i veckan än antalet dagar, har man helt andra möjl
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 15:50Magnus,
Jag tror nästan att det är tvärtom. Många motionärer kämpar med att få ihop träning med familj, jobb och andra åtaganden. En elitidrottare kan i många fall unna sig att träna på ett mer optimalt sätt.
Magnus,
Jag tror nästan att det är tvärtom. Många motionärer kämpar med att få ihop träning med familj, jobb och andra åtaganden. En elitidrottare kan i många fall unna sig att träna på ett mer optimalt sätt.
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 15:54Nja, när det gäller mångkamparna så skulle man kunna tänka sig att de tränar löpning en viss period om några veckor, sedan styrka osv, men de verkar föredra att inte göra sådana tydliga åtskillnader. Boxare tränar ju teknik, styrka och kondition och gör d
Nja, när det gäller mångkamparna så skulle man kunna tänka sig att de tränar löpning en viss period om några veckor, sedan styrka osv, men de verkar föredra att inte göra sådana tydliga åtskillnader. Boxare tränar ju teknik, styrka och kondition och gör d
Quote from Lars Mörrby on 2 February 2011, 15:58Jag tycker att man måste separera träningen för att orka. Om jag kör en timme spinning så orkar jag inte köra ett ordentligt styrkepass efteråt.
Bättre att köra dem olika dagar eller åtminstone med några timmars vila emellan.Men om man kör 20 minuter lö
Jag tycker att man måste separera träningen för att orka. Om jag kör en timme spinning så orkar jag inte köra ett ordentligt styrkepass efteråt.
Bättre att köra dem olika dagar eller åtminstone med några timmars vila emellan.
Men om man kör 20 minuter lö