Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det är mestadels "icke-statistiskt säkerlagda resultat" om huruvida dieten påverkar proteinsyntsen. Man jämför väldigt ofta extrema skillnader (70%CH vs 4%CH vs 0%CH) och aldrig mer normala dieter.

Jag ska leta upp lite källor åt dig så fort jag kommer h

Diet? Hur kom diet in i bilden här? Eftersom jag inte nämnde något om diet, måste jag fråga exakt VAD är det du inte tror på?

Jag tror inte att kardio negativt påverkar effekten av styrketräningen.

Vad gäller dieten var det kopplat till studierna. Metoden i de flesta studierna är oftast relaterade till diet och inte just annan påverkan (t.ex. kardio).

All styrketräning handlar ju inte om att stimulera muskeltillväxt. Tvärtom handlar det väl för idrottare oftast om funktionell styrka, dvs sånt som att lära in en rörelse med rätt tempo o balans och att öka den explosiva styrkan. En sprinter/medeldistansa

Men även funktionell styrketräning handlar väl om muskeltillväxt?

Jag gillar effektiva muskler.

Jag tror att Anders syftar på muskelvolym.

Snygga biceps typ? Ja då hajar jag bättre.

Funktionell styrketräning för uthållighetsidrottare syftar ofta till att öka styrkan i musklerna, antingen maxstyrkan eller uthålligheten, utan att öka i volym och vikt. Därav vet jag inte om man kan tala om muskeltillväxt?

Jag menar inte att märka ord,

Tack Stefan, Johan. Lägger dessutom gärna till snabbheten i kontraktionen - funktionell styrka handlar ofta om att det är bättre att kunna utveckla en viss kraft på kort tid än att utveckla lite mer kraft på lite längre tid.

T ex den kraft en löpare ell