Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Magnus, det viktigaste du kan göra för att hålla dig till ämnet är att läsa de referenser du angivit, se över dina egna inlägg och rätta dem i ett nytt. Jag riktar ingen kritik mot dig som person.

Magnus,

Problemet med vad du säger är din absolutism. Du formulerar det som om att konditionsträning gör muskeltillväxt omöjlig. Detta är åtminstone för mig ett mycket märkligt uttalande.

Rent praktiskt så är i alla fall dubbla kroppsvikten i knäböj o marklyft + 1,5 ggr kroppsvikten i bänk + milen under 40 min inte nåt jättesvårt mål att nå för den träningsvillige amatören. Även om det tar några år att nå dit om man börjar från noll.

Stefan, jag skrev såhär

"Får man 99%, 95%, 90%, 80% eller 50% av effekten om man kör en timme löpning efteråt?"

Att du tolkar det som att jag skulle anse muskeltillväxt omöjlig är väldigt märkligt. Men du kanske inte såg det inlägget?

Magnus, vi väntar fortfarande på att du läser på och rättar dina tidigare felaktigheter.

Mikael, du tillför inte heller speciellt mycket just nu. Får jag föreslå att ni löser er lilla dispyt privat..?

Jag bemödar mig faktiskt om att hålla en saklig och korrekt debatt. Magnus har slängt ur sig rena felaktigheter i den här tråden och åberopat referenser som vid närmare granskning visar sig säga något annat. Det beror troligen på okunnighet och förhoppnin

Mer grundlösa anklagelser och personliga påhopp av Mikael, följt av ämnesbyte för att dölja det. Han är en duktig retoriker, den gode Mikael.

Ett krav för en seriös debatt är att man talar om vad man inte håller med om. Att bara skrika "du har fel" om oc

Jag kan ta mig själv som exempel. Samma månad har jag sprungit 10000 meter på 35 minuter, gjort 130 kg i bänkpress och lite drygt 20 chins. Detta med 6 mils löpträning/vecka och två styrketräningspass i veckan. För min del var problemet att om jag försökt

@Håkan - " Så svaret på frågan om styrketräning försämrar konditionsidrott eller vice versa kanske inte bara är rent "medecinskt". Människan är ju ingen robot utan andra saker påverkar utvecklingen också. "

Exakt! Vi som har svårt med motivationen ibland