Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag tyckte det här ämnet var intressant så jag tog mig tid att gå igenom de länkar som Jacob G listade i tidigare inlägg. Jag spann också vidare därifrån till några angränsande studier som gjorts främst för muskelbyggare.

Till att börja med så är det hel

Vad bra, då är vi överens om att konditionsträning hämmar muskeltillväxt (och därmed även i viss mån styrketillväxt).

Huruvida den vanlige motionären behöver bry sig eller ej beror helt på vad den vanlige motionären har för mål.

Uppvärmning för styrketr

Eftersom den här diskussionen förts under gruppen löpning där säkert de allra flesta har för avsikt att främst öka sin uthållighet och att styrketräna för sin löpekonomi och skadetålighet, så skulle jag säga att ämnet saknar relevans för såväl elit som mo

Hade du följt med från början hade du sett att kondition och styrka var ung. lika viktigt för trådstartaren. Det innebär att frågan den passar lika bra här som i gruppen styrketräning. Lite trist att dfu vill styra ämnen som passar i grupen Löpnign efter

Magnus däremot vet allt och talar gärna om för andra hur dom ska tycka tänka och göra!

Magnus, du har haft sakligt fel i dina inlägg i den här diskussionen. Du har inte tillfört något nyttigt för läsarna, utan tvärtom förvillat. De referenser du har angivit har du antingen inte läst själv eller möjligen inte förstått. Jag skulle tro på en k

Aha, det förklarar en hel del.

Jag har förklarat att konditionsträning hämnar muskeltillväxt.
Jag har hänvisat till mer information i ämnet.
Jag har inte givit någon felaktig information.

Man kan bara spekulera i varför Mikael och Christer väljer att gå till personangrepp, men det är

Magnus, läs om dina egna referenser. Kolla därefter igenom dina egna inlägg och rätta dem för att visa respekt för trådskaparen. Klarar du det så är du värd en stjärna. Klarar du det inte så får du finna dig i att bli kritiserad - i ämnet.

Mikael, om du anser något i mina inlägg vara felaktigt, får du gärna fortsätta diskutera det. Var då helst lite mer specifik. Att du istället som nu sysslar med personliga attacker tycker jag bara är tråkigt. Debatten skulle tjäna på att du höll dig lite