Quote from Guest on 24 October 2007, 08:19I den här gruppen finns mycket erfarenhet samlad. Tänkte därför se om någon har något klokt att säga om detta:
- Började löpträna regelbundet (igen) i början av sommaren. Följde Szalkais halvmaraprogram inför en halvmara den 1/9. Tränade med pulsklocka o
I den här gruppen finns mycket erfarenhet samlad. Tänkte därför se om någon har något klokt att säga om detta:
- Började löpträna regelbundet (igen) i början av sommaren. Följde Szalkais halvmaraprogram inför en halvmara den 1/9. Tränade med pulsklocka o
Quote from Camilla Höög on 24 October 2007, 08:29Det låter inte riktigt som ett problem utan mer något som kommer av att träna och tävla. Om du "kände" stelhet så har det alltså gått över eller var det något som du kände under tävlingen och inte har kommit tillbaks under träningen efteråt?
Edit:
Med de
Det låter inte riktigt som ett problem utan mer något som kommer av att träna och tävla. Om du "kände" stelhet så har det alltså gått över eller var det något som du kände under tävlingen och inte har kommit tillbaks under träningen efteråt?
Edit:
Med de
Quote from Funbeat user on 24 October 2007, 08:34Bara halva mitt inlägg kom med, sorry. Nu är hela storyn på plats.
Bara halva mitt inlägg kom med, sorry. Nu är hela storyn på plats.
Quote from Funbeat user on 24 October 2007, 09:42Hej Thom,
Hoppas att Jessica hittar hit...hon kan allt!!!
Jag tycker annars att det låter som ett muskelproblem/
lättare bristning mera åt överansträngning eftersom du inte får ont när
muskeln är varm utan efteråt när den kallnat.
Har själv problem
Hej Thom,
Hoppas att Jessica hittar hit...hon kan allt!!!
Jag tycker annars att det låter som ett muskelproblem/
lättare bristning mera åt överansträngning eftersom du inte får ont när
muskeln är varm utan efteråt när den kallnat.
Har själv problem
Quote from Funbeat user on 24 October 2007, 10:15Jag har ungefär samma problem fast i vänster baklår/rumpa. Det kommer varje år en bit in på säsongen när jag ökar tempot. Inga problem alls när jag springer men jag är stel och öm dagen efter. Stretch och massage hjälper lite men övriga tips mottages tack
Jag har ungefär samma problem fast i vänster baklår/rumpa. Det kommer varje år en bit in på säsongen när jag ökar tempot. Inga problem alls när jag springer men jag är stel och öm dagen efter. Stretch och massage hjälper lite men övriga tips mottages tack
Quote from Funbeat user on 24 October 2007, 13:18jag kan inte allt men jag håller på att lära mig.
du har enorm tur som bor i skåne.
boka tid på idrotts medicinskt center i malmö.
alla är duktiga där.
jag kan inte allt men jag håller på att lära mig.
du har enorm tur som bor i skåne.
boka tid på idrotts medicinskt center i malmö.
alla är duktiga där.
Quote from Funbeat user on 24 October 2007, 13:20och ja just det...
förmodligen så är det något någonstans i kroppen (gissningsvis nått stabiliserande i bålen) som inte gör sitt jobb ordentligt. därför överansträngs andra strukturer för att vi ska kunna hålla oss upprätta.
jag tror ärligt att folk här s
och ja just det...
förmodligen så är det något någonstans i kroppen (gissningsvis nått stabiliserande i bålen) som inte gör sitt jobb ordentligt. därför överansträngs andra strukturer för att vi ska kunna hålla oss upprätta.
jag tror ärligt att folk här s
Quote from Funbeat user on 24 October 2007, 14:19men Jessica
då har jag alltså oxå problem ngn
annanstans i kroppen , fast jag vet inte var
eftersom vaderna kompenserar det...?
Hur ska jag ta reda på vad som är fel..
men Jessica
då har jag alltså oxå problem ngn
annanstans i kroppen , fast jag vet inte var
eftersom vaderna kompenserar det...?
Hur ska jag ta reda på vad som är fel..
Quote from Funbeat user on 24 October 2007, 14:21mycket möjligt att du har. vart bor du?
mycket möjligt att du har. vart bor du?
Quote from Funbeat user on 24 October 2007, 14:28Frågor:
Vart på vaden gör det ont? Mitt på eller i akillessenan?
När kommer stelheten, hur länge varar den och när släpper den?
Knastrar det som kramsnö när du trycker på vaden/akillessenan?
Är du öm någonstans? Svullen? Knutor? Känns vadmuskeln hård eft
Frågor:
Vart på vaden gör det ont? Mitt på eller i akillessenan?
När kommer stelheten, hur länge varar den och när släpper den?
Knastrar det som kramsnö när du trycker på vaden/akillessenan?
Är du öm någonstans? Svullen? Knutor? Känns vadmuskeln hård eft