Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag röstar på:
- "Notice-orange" till vänster på olästa, eller motsvarande som matchar färgen vid siffrorna för PM, kommentarer och olästa.
- Ingen bakgrundsförändring, dvs vitt rakt över.

Jag vet, Christer, kände mig lite lurad tills jag tittade på texten under Olles avatar. Och där hade han minsann fått med både ä och ö 😉

Jag vill absolut inte ha vitt överallt! Jag blir bländad och får ont i ögonen, trotts att jag ser all text och kan läsa all text

Evely: om du blir bländad av vitt, rekommenderar jag snarare att du ställer ner din skärm så den inte lyser så starkt (vet inte vad inställningen heter - har aldrig gjort det själv), för det är inte meningen att man ska sitta och kisa när man använder dat

Men inte ska man väl behöva hålla på å fippla med skärmens inställningar varje gång man besöker e ny hemsida?!

Fast texten under Olles avatar var det inte något ändrat med i de nya bildförslagen. Bara brödtexten i foruminläggen.

Tack! Jag har dämpat det lite nu, får se vad ögonen säger när jag sitter lite längre nästa gång.

Att jag sen tycker att det är fult med allt för mycket vitt är en annan fråga

Vitt finns ju på många andra ställen också. I en vanlig texteditor eller ordbehandlare till exempel, jag tror inte att ljust vitt är ett funbeatrelaterat problem i så fall.

Bruse - Att justera skärmen så att den presenterar vitt på ett behagligt sätt får väl ses som en ganska generell justering?

Fast jag har ju aldrig irriterat mig på det vita förr. Och jag sitter ju ibland och skriver med ordbehandlare.

Frågan är väl snarare hur många som har problem med det. Har många problem med det så kan det bli ett problem för siten, den kan tappa besökare