Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag klickade på bilden. Och den är oskarp. Men då är det nog för oskapr text ändå, massa bludder i fonterna.

Tror du börjar i fel ände. Med bättre kontrast som mörkare texter (brödtext, länkar osv), skarpare typsnitt (Verdana), så tror jag bakgrunden bli

"Så, hur tycker ni att nya förslaget ser ut? Läsbart?"

Personligen tycker jag screenshotet är ett mycket bra steg i rätt riktning. Jag är inte överförstjust i att markera saker med olika gråa nyanser. Nu blev det gråa ljust nog att kunna läsa texten, men

Åhå!

Den brandgula kanten lyfte! Det blir lite mer färgglatt. Bra att ni vågar ha lite andra färger än blått.

Bruse: Jag glömde tillägga att i nya exemplet är typsnittet 100% svart också. Inte grått alltså.

Håller med Bruse, bildexemplet är inte skarpt, ser det nuvarande bättre. Och med lite orange blev det tydligare och snyggare. (t+)

Insåg att den uppladdade bilden faktiskt var lite tvistad pga jpeg.

Här är bilden med orange sidbar sparad utan förstörande komprimering:
http://www.funbeat.se/_uploads/temp/unread_orange1.png

Lite svårt att jämföra. Texten är ju (i min iPhone iaf) mindre trots att jag klickat på bilden. Den ljusare bakgrunden är bra. Linjen i vänsterkanten kunde vara fetare och/eller(?) orange som Jenny skrev ovan. Jag gillade hennes förslag öht!

Tyckte att den oranga linjen gjorde det mycket tydligare. Sen att det inte är lika snyggt som gråblått... Tja. Du kan ju försöka hitta en kontrasterande färg som du tycker blir snyggare om du vill, bara det tydligt utmärker sig bland alla nyanser av blått

(t+)

Tanken med den orangea kanten var från min sida att man inte skulle behöva göra någon annan bakgrundsfärg på de olästa inläggen alls utan att kunna ha samma vita (eller vad man nu kommer fram till är en bra färg) på alla inlägg.