Quote from Funbeat user on 13 September 2011, 19:15Kontrasterna känns inte så jobbiga men jag har lite problem med å, ä och ö. Prickar och ringar flyter ihop lite (antagligen för att det är en ganska tunn font) och då blir det svårläst och jag tror hela tiden att allt är felstavat.
Kontrasterna känns inte så jobbiga men jag har lite problem med å, ä och ö. Prickar och ringar flyter ihop lite (antagligen för att det är en ganska tunn font) och då blir det svårläst och jag tror hela tiden att allt är felstavat.
Quote from Funbeat user on 13 September 2011, 19:24Eftersom det fungerar bra å jag kan läsa allt fantastiskt som ni skriver så kan det ju inte bli sämre liksom. Därför kör jag nu en "ointressant" så jag slipper läsa typ samma sak om och om och om och om och om och om...ja precis så känns det...Godbye!?
Eftersom det fungerar bra å jag kan läsa allt fantastiskt som ni skriver så kan det ju inte bli sämre liksom. Därför kör jag nu en "ointressant" så jag slipper läsa typ samma sak om och om och om och om och om och om...ja precis så känns det...Godbye!?
Quote from Funbeat user on 13 September 2011, 19:26Nej, det här är inte bra :@. För att råda bot på de akuta problemen föreslår jag som flera andra till att börja med SVART text mot LJUS bakgrund. Sedan när man orkar läsa inläggen igen kan vi fortsätta diskutera hur det kan bli ännu bättre.
Nej, det här är inte bra :@. För att råda bot på de akuta problemen föreslår jag som flera andra till att börja med SVART text mot LJUS bakgrund. Sedan när man orkar läsa inläggen igen kan vi fortsätta diskutera hur det kan bli ännu bättre.
Quote from Funbeat user on 13 September 2011, 19:39Nej det är inte en bra lösning att zooma i webbläsaren, för då blir allt större. Inte bara texten. Och det är mycket som blir _väldigt_ stort då, så sidan försvinner ut i högermarginalen.
Nej det är inte en bra lösning att zooma i webbläsaren, för då blir allt större. Inte bara texten. Och det är mycket som blir _väldigt_ stort då, så sidan försvinner ut i högermarginalen.
Quote from Funbeat user on 13 September 2011, 19:45Suttit och jämfört med Facebook som upplevs som lättläst av mig, trots att de har mindre textstorlek och ibland mörkare grå bakgrund. Tror att det handlar mer om typsnittet än om kontrasten.
Suttit och jämfört med Facebook som upplevs som lättläst av mig, trots att de har mindre textstorlek och ibland mörkare grå bakgrund. Tror att det handlar mer om typsnittet än om kontrasten.
Quote from Funbeat user on 13 September 2011, 19:51Jag föreslår nåt åt det här hållet: http://gorgias.de/funbeat.png
Textstorlek 14px
Färg svart
Font verdana (mycket lättare att läsa imo)
Bakgrundsfärg på olästa inlägg #FAFCC9 t.ex.Daniel L. (t+)
Jag föreslår nåt åt det här hållet: http://gorgias.de/funbeat.png
Textstorlek 14px
Färg svart
Font verdana (mycket lättare att läsa imo)
Bakgrundsfärg på olästa inlägg #FAFCC9 t.ex.
Daniel L. (t+)
Quote from Funbeat user on 13 September 2011, 21:51Ser mycket bra ut Celos (t+)
Ser mycket bra ut Celos (t+)
Quote from Funbeat user on 13 September 2011, 22:38Fonten Verdana är väl alltid att föredra på webben, Arial passar för utskrifter.
Fonten Verdana är väl alltid att föredra på webben, Arial passar för utskrifter.
Quote from Funbeat user on 13 September 2011, 23:51Håller med de andra om läsbarheten... Finns/kommer det fler trådar om andra fel?;) Annars, bra kämpat!
Håller med de andra om läsbarheten... Finns/kommer det fler trådar om andra fel?;) Annars, bra kämpat!
Quote from Funbeat user on 14 September 2011, 07:13Staffan: Det var inte jag som gjort det utan Daniel L 🙂
Staffan: Det var inte jag som gjort det utan Daniel L 🙂