Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKorkad (?) fråga igen
You need to log in to create posts and topics.

Tror inte just du har något behov att bekräfta, men andra kanske.
Springa är bra, skitbra. Risken jag ser är att de som har behov att röra på sig inte kommer igång och om de kommer igång slutar de för de får höra att man ska springa fort, man ska springa

Väldigt bra skrivet.
Då jag upptäckte att jag ej skulle kunna hävda mig gentemot de bättre så kom jag på en för mig personligen bra grej - fokusera "stenhårt" på att vara ofokuserad. Redan på 80-talet så var det populärt att fokusera. Mest då i USA. De g

Låter lite "Flower-Power", K-G. Helt okej för mig.
Men som jag påminner mig är du van att jobba med outsiders och av dem kan man säkert lära att avvikelse från det konforma, dvs. nonkonformism, inte alltid är av ondo.

För mycket bullshit och flum blev det även i denna tråd, som kunde ha presterat ett par konkreta svar på TS fråga. Trist. Som nästan allt annat, Markera som ointressant.

Att motionsspringa, springa för ett personligt mål, tävlingsspringa, ultraspringa, etc är olika saker. Det går väl i trappor. Det går att vara van motionslöpare, men samtidigt nybörjare i jakten på att försöka springa lopp.

Jag tycker TS är minst en van

När jag för 3 år sedan var verklig nybörjare (från soffan ut i spåret) tyckte jag det var lite jobbigt med alla som kallade sig nybörjare men som uppenbart inte var det. Nu efter 3 år är jag inget vidare snabb och har massor kvar att lära men jämfört med

"A minute to learn – a lifetime to master" kanske kan vara ett passande uttryck även när det handlar om löpning.

När man börjar förstå och agera på kroppens signaler och vet när man ska gasa respektive bromsa under träning och tävling har man i alla fal

Du vet att du är nybörjare när
- du får ont i framsidan av skenbenen och inte vet vad det är eller varför du fått det.
- du får ont i sidan av knäna och inte vet vad det är eller varför du fått det.

Du är inte längre nybörjare när du lärt dig vad benhin

Jag tror att det är den som frågar som besitter svaret och brukar därför langa tillbaka frågan med att säga "Det beror på vad du menar med nybörjare..." och sen berätta om när jag började springa(1, 5 år sedan men jag sprang även blodomloppet 2 år innan v

Jag ställde nog frågan lite otydligt.
Vad jag menar är att när man börjar med tex löpning så ska man ju ta de väldigt försiktigt i början så att senor, muskelfästen, skelett osv hänger med, oavsett om man har konditionen sedan innan. Hur lång tid ska den