Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Läste på Din träning.se om ett träningsprogram för att förlänga de korta hamstring som jag besitter. Man stretchar ju men trycker inte att det hjälper.

Därför så blev jag ju nyfiken när jag läste att man måste ha "Lock-in" för att skapa den permanenta fö

Jag har inget svar på din fråga, men har samma problem så jag är intresserad av synpunkter och tips. Eftersom man måste logga in för att se programmet, så kan jag sammanfatta det kortfattat med att det går ut på att göra några olika varianter på "nudda tå

Djupa knäböj med händerna kvar i backen alltså?

Med händerna ut från kroppen, hållandes i en tyngd.

Det stod om en ny metod för att förlänga hamstrings i senaste Runners world. Jag har inte tidningen tillgänglig men om jag minns rätt så skulle man ställa sig på något cirka 30 cm över golvet och hoppa ned och sedan liksom fortsätta ned med kroppen så att

Som jag alltid har sagt: att stretching hjälper är en myt. Det känns i bästa fall skönt en stund!

Christer hur menar du då att det inte hjälper , mig har det hjälpt under hela min tid som jag har hållt på med idrott .Hur blir man smidigare i musklerna om man inte stretchar ??

En enkel övning är att sitta på golvet med raka ben och försöka ta tag i t

Varför är det ett problem med förkorta hamstrings och på vilket sätt vet man om dom är FÖR korta? 🙂

När det gäller vad som är rätt eller fel angående stretching (eller nästan vilket annan fråga som helst här på Funbeat förresten), så kommer det inte sällan något kategoriskt uttalande av individer som utgår från sig själva och gör sig till mall för alla

Är det verkligen ett problem för löpsteget med förkortade hamstrings (om man inte är häcklöpare)? Jag har fått uppfattningen att det är viktigare att hålla koll på framlår och höftböjare för att vid behov sätta in stretchåtgärder på dessa.