Quote from Jonny Persson on 8 January 2013, 11:16Missförstå mig rätt, jag vill inte att min rörlighet ska begränsa mig i den steglängd jag behöver för att springa i den farten. Gör den det kostar det onödigt med energi.
För att sen orka hålla den farten länge krävs det mer än bara rörlighet. 🙂
Missförstå mig rätt, jag vill inte att min rörlighet ska begränsa mig i den steglängd jag behöver för att springa i den farten. Gör den det kostar det onödigt med energi.
För att sen orka hålla den farten länge krävs det mer än bara rörlighet. 🙂
Quote from Funbeat user on 8 January 2013, 11:49Synd att det inte räcker med rörlighet för att 😉
Jag tänkte lite extra igår när jag sprang och upplevde snarare att det var i "baksvingen" av benet som det tar emot i framsidalår/höften. Alltså precis i slutläget innan knät börjar dras framåt igen, ka
Synd att det inte räcker med rörlighet för att 😉
Jag tänkte lite extra igår när jag sprang och upplevde snarare att det var i "baksvingen" av benet som det tar emot i framsidalår/höften. Alltså precis i slutläget innan knät börjar dras framåt igen, ka
Quote from Funbeat user on 8 January 2013, 12:28Jag upplever som du Björn, och gav uttryck för det tidigare i tråden. Har svårt att se att korta hanstrings hämmar, men skillnad vore nog om man var ute efter att förbättra sin absoluta toppfart. För mig handlar det mest om att träna uhållighet.
Framsid
Jag upplever som du Björn, och gav uttryck för det tidigare i tråden. Har svårt att se att korta hanstrings hämmar, men skillnad vore nog om man var ute efter att förbättra sin absoluta toppfart. För mig handlar det mest om att träna uhållighet.
Framsid
Quote from Funbeat user on 8 January 2013, 13:35Oj, såg ditt svar nu. Jag upplever oftast att jag stretchar lårmuskeln men är sämre på mer upp mot höften, kanske där det falerar för mig...
Oj, såg ditt svar nu. Jag upplever oftast att jag stretchar lårmuskeln men är sämre på mer upp mot höften, kanske där det falerar för mig...
Quote from Funbeat user on 8 January 2013, 13:45rörlighetsträning för alla benens muskler är väl ett inslag för den stela.
dynamisk och statisk strech 3-4ggr om dagen i ett kvartal för att komma ur den begränsande stelheten...sedan 1-2ggr
så ser det iaf ut för mig och då har jag lagt 6mån på det men d
rörlighetsträning för alla benens muskler är väl ett inslag för den stela.
dynamisk och statisk strech 3-4ggr om dagen i ett kvartal för att komma ur den begränsande stelheten...sedan 1-2ggr
så ser det iaf ut för mig och då har jag lagt 6mån på det men d
Quote from Jonny Persson on 8 January 2013, 13:50Håkan: Om dom inte begränsar på något sätt finns det ingen anledning att jobba på det. I teorin kan dom göra det men om dom gör det i praktiken vet du bäst.
Håkan: Om dom inte begränsar på något sätt finns det ingen anledning att jobba på det. I teorin kan dom göra det men om dom gör det i praktiken vet du bäst.
Quote from Funbeat user on 8 January 2013, 14:12Tack Mackan. För att orka ha kontinuitet i träningen får den inte vara vidhäftad med för många måsten.
Tack Mackan. För att orka ha kontinuitet i träningen får den inte vara vidhäftad med för många måsten.
Quote from Funbeat user on 8 January 2013, 16:00Jag behöver stretcha lårens baksida, jag tränade fredag+lördag+söndag mer intensivt än jag brukar och efter nästan v 2 utan träning så på pendeln hem i går märkte jag att det kändes i lårens baksidor när jag satt mig ner och skulle dra in benen under säte
Jag behöver stretcha lårens baksida, jag tränade fredag+lördag+söndag mer intensivt än jag brukar och efter nästan v 2 utan träning så på pendeln hem i går märkte jag att det kändes i lårens baksidor när jag satt mig ner och skulle dra in benen under säte
Quote from Elias Engqvist on 14 January 2013, 11:33Två saker:
Man är stel i musklerna om man tränat hårt och sen bara satt sig ner i soffan. Detta blir bättre om man varvar ner lite mer innan man vilar helt.
Om man är stel så försvinner det genom att jogga lite lugnt. Musklerna har inte blivit kortare!
Två saker:
Man är stel i musklerna om man tränat hårt och sen bara satt sig ner i soffan. Detta blir bättre om man varvar ner lite mer innan man vilar helt.
Om man är stel så försvinner det genom att jogga lite lugnt. Musklerna har inte blivit kortare!
Quote from Funbeat user on 14 January 2013, 13:53håller med christer!
åsså finns det rörelseövningar som man blir uppvärmd av
hur man värmer upp är var och ens eget val men man bör väl det på något sätt.
Jag gillar mina rörelseövningar 😉
håller med christer!
åsså finns det rörelseövningar som man blir uppvärmd av
hur man värmer upp är var och ens eget val men man bör väl det på något sätt.
Jag gillar mina rörelseövningar 😉