Quote from Funbeat user on 10 December 2010, 08:45Vad jag har sett när jag kollat en del verkar race club inrikta sig mot sprinters. Samtidigt verkar de prata om att höften vilket jag kopplar ihop det med att hålla ihop bålen.
Vad jag har sett när jag kollat en del verkar race club inrikta sig mot sprinters. Samtidigt verkar de prata om att höften vilket jag kopplar ihop det med att hålla ihop bålen.
Quote from Funbeat user on 10 December 2010, 11:28Är det något av eliten som simmar som Holmertz idag förutom en Italienare?
Race club är inte bara mot sprinters. De vill få upp den högsta möjliga topphastigheten. För att när killar simmar 1500 m så ligger det snitt 70% av sitt max på 100 per 100ing. Så
Är det något av eliten som simmar som Holmertz idag förutom en Italienare?
Race club är inte bara mot sprinters. De vill få upp den högsta möjliga topphastigheten. För att när killar simmar 1500 m så ligger det snitt 70% av sitt max på 100 per 100ing. Så
Quote from Funbeat user on 10 December 2010, 12:18Känns som att ni pratar om fotleder som är väldigt mycket rörligare än mina ... 🙂
Känns som att ni pratar om fotleder som är väldigt mycket rörligare än mina ... 🙂
Quote from Funbeat user on 10 December 2010, 12:46Theo, jag är inte emot det. Försöker bara förstå 🙂
Theo, jag är inte emot det. Försöker bara förstå 🙂
Quote from Funbeat user on 10 December 2010, 18:00@Theo. Håller du med mig om att många amatörer hade tjänat på att inte sparka så ineffektivt vilket många gör, utan koncentrera sig på att få en bra rotation/balans/flyt? Benspark som ger mer driv kan man lägga på senare när det övriga klaffar. Flytförmåg
@Theo. Håller du med mig om att många amatörer hade tjänat på att inte sparka så ineffektivt vilket många gör, utan koncentrera sig på att få en bra rotation/balans/flyt? Benspark som ger mer driv kan man lägga på senare när det övriga klaffar. Flytförmåg
Quote from Funbeat user on 10 December 2010, 18:33Jag tror att de som har högre fettprocent på kroppen får mycket gratis när det gäller flytförmåga och vattenläge. Vi som är smala får kämpa mer bara för att hålla sig flytande. Om man tittar på tävlingssimmarna så är dom ju inte feta, men dom har ändå en
Jag tror att de som har högre fettprocent på kroppen får mycket gratis när det gäller flytförmåga och vattenläge. Vi som är smala får kämpa mer bara för att hålla sig flytande. Om man tittar på tävlingssimmarna så är dom ju inte feta, men dom har ändå en
Quote from Funbeat user on 10 December 2010, 20:38Ice Man, det tror inte jag. Jag är väldigt smal och har ett bra vattenläge. Det handlar nog mer om teknik.
Ice Man, det tror inte jag. Jag är väldigt smal och har ett bra vattenläge. Det handlar nog mer om teknik.
Quote from Funbeat user on 10 December 2010, 20:57Jag fick tipset av en träningskamrat att titta lite på simträningen för ungdomar. Där kan man se en ganska stor spridning; dels i vattenläge och dels i hur enkelt det ser ut när de simmar. Vissa är extremt stela medan andra har en väldigt avslappnad stil
Jag fick tipset av en träningskamrat att titta lite på simträningen för ungdomar. Där kan man se en ganska stor spridning; dels i vattenläge och dels i hur enkelt det ser ut när de simmar. Vissa är extremt stela medan andra har en väldigt avslappnad stil
Quote from Funbeat user on 11 December 2010, 19:50Michael Phelps fet??
BILD:http://img2.timeinc.net/ew/dynamic/imgs/080828/Michael-Phelps-muscle_l.jpg
Michael Phelps fet??
BILD:http://img2.timeinc.net/ew/dynamic/imgs/080828/Michael-Phelps-muscle_l.jpg
Quote from Funbeat user on 12 December 2010, 14:51inte direkt, nej 😉
inte direkt, nej 😉