Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKortisoninjektion mot löparknä?
You need to log in to create posts and topics.

Jag dras med löparknä sedan i januari, har alltså inte sprungit på 3 månader. Behandlingen av löparknät se ut så här:

- Stretch
- Stryketräning (först lätt rehab sedan tyngre och tyngre)
- Alternativ cardio - crosstrainer och träningscykel mest
- NSAID (

Ja min åsikt vet du redan efter diskussion på Funbeat.
Jag undrar,,,har du dragit ut din träningskalender, inkl dina egna kommentarer i träningspassen, och visat din naprapat?

Vad är din åsikt Åsa?

Givetvis vet min naprapat hur jag tränar.

Sara, har du testat foamroller? Drabbades själv av löparknä i januari, men har lyckats komma tillbaka nu, mycket tack vare foamroller (eller i mitt fall, en yogamattinlindad fylld petflaska!). Du kan läsa mer om det i min blogg, här har du några inlägg so

Jag har faktiskt beställt en foamroller, den bör komma i veckan som kommer nu. Ska kika in på din blogg! 🙂

Kanon med foamrollern, Sara! Du skall se att du snart är på benen igen. 🙂

Kan säga att jag tvivlar just nu... Har en riktigt jävlig mental svacka och tänker att jag aldrig kommer kunna springa igen. 🙁 Läser om andra med löparknä som får problem efter 5-10 km... Jag kan inte ens springa 500 meter!! utan att behöva linka hem. H

Jag tror att du tränar för mycket. Att du tar i lite för mycket eller att du tränar lite för många timmar.
Jag vet att du på facebook skrev att du tränade de träningssorter som naprapaten sagt åt dig att göra, men jag menar om han/hon vet hur tungt/mycket

Åsa, jag har noterat din åsikt, men om du inte har något svar på min fråga så känns det rätt onödigt att dra upp hela dravlet (ursäkta) om att jag tränar för mycket igen. Jag tränar inte för mycket, det var ingen som skrev att de tvivlade på vad naprapate

hej sara, är kortison injektion sista utväg? Jag kan inte så mycket men några som jag känner har varit på magnetrontgen för att utesluta att inte annat som är orsaken.

Du kanske har redan gjort detta.

Förresten tänkte jag på en sak... som en del av alte