Quote from Magnus Gelang on 30 April 2012, 17:22Vad bra att naprapaten vet hur du tränar, vad, hur ofta, hur mycket och hur tungt. Har han okejat det och det ändå inte blir bättre får du väl antingen begära en second opinion av nån annan naprapat, eller om du litar på honom får du kanske lita på att ha
Vad bra att naprapaten vet hur du tränar, vad, hur ofta, hur mycket och hur tungt. Har han okejat det och det ändå inte blir bättre får du väl antingen begära en second opinion av nån annan naprapat, eller om du litar på honom får du kanske lita på att ha
Quote from Funbeat user on 30 April 2012, 19:14Jag skulle säga, kör på en spruta. Jag vet att en del är emot kortison och hävdar att det kan försvaga vävnaderna osv. Och säkert är det så om man inte träffar rätt med sprutan. Träffar man rätt så kan den verkligen göra underverk, det är i alla fall min
Jag skulle säga, kör på en spruta. Jag vet att en del är emot kortison och hävdar att det kan försvaga vävnaderna osv. Och säkert är det så om man inte träffar rätt med sprutan. Träffar man rätt så kan den verkligen göra underverk, det är i alla fall min
Quote from Funbeat user on 30 April 2012, 19:19Gör kortisonet något mer än dämpar inflammationer lokalt? Om inte, försvagar inte inflammationerna i sig vävnad osv? Anledningen till att jag undrar är att jag misstänker att det kan bli aktuellt med ett gäng sprutor för min del inom kort (RA).
Gör kortisonet något mer än dämpar inflammationer lokalt? Om inte, försvagar inte inflammationerna i sig vävnad osv? Anledningen till att jag undrar är att jag misstänker att det kan bli aktuellt med ett gäng sprutor för min del inom kort (RA).
Quote from Funbeat user on 30 April 2012, 19:39En kronisk inflammation försvagar ju och förstör vävnaden i sig, så det är ju verkligen inte bra det heller. I grunden tror jag absolut på kortisoninjektioner som behandling av lokala besvärliga inflammationer (använder på mina egna patienter - men jag är
En kronisk inflammation försvagar ju och förstör vävnaden i sig, så det är ju verkligen inte bra det heller. I grunden tror jag absolut på kortisoninjektioner som behandling av lokala besvärliga inflammationer (använder på mina egna patienter - men jag är
Quote from Funbeat user on 30 April 2012, 19:40Reumatoid artrit är ju enormt nedbrytande, det finns väl knappt några alternativa behandlingar än kortison om det gått över en viss gräns? Om man vill ha sina leder funktionerande iaf...
Reumatoid artrit är ju enormt nedbrytande, det finns väl knappt några alternativa behandlingar än kortison om det gått över en viss gräns? Om man vill ha sina leder funktionerande iaf...
Quote from Funbeat user on 30 April 2012, 19:48Shamala, övningarna 1, 2, 3 och 6 har ingått i mitt rehabprogram sedan i februari... Känner ju att jag blivit mkt mkt starkare, men eftersom jag fick ont i lördags "bara" av att bära saker uppför en backe så har det uppenbarligen inte hjälpt mig tillräckl
Shamala, övningarna 1, 2, 3 och 6 har ingått i mitt rehabprogram sedan i februari... Känner ju att jag blivit mkt mkt starkare, men eftersom jag fick ont i lördags "bara" av att bära saker uppför en backe så har det uppenbarligen inte hjälpt mig tillräckl
Quote from Funbeat user on 30 April 2012, 19:54Det är nog just det det gör, dämpar inflammationen som orsakar smärtan. Och en viss vävnadsnedbrytan får man nog räkna med. Men om den i huvudsak bryter ned vävnad som är skadad, borde det ju vara bra. Men man skall ha klart för sig att effekten av spruta
Det är nog just det det gör, dämpar inflammationen som orsakar smärtan. Och en viss vävnadsnedbrytan får man nog räkna med. Men om den i huvudsak bryter ned vävnad som är skadad, borde det ju vara bra. Men man skall ha klart för sig att effekten av spruta
Quote from Funbeat user on 30 April 2012, 20:00Det är en idrottsläkare som kommer att titta på mig i så fall (och besluta om evt injektion). Jag behandlas av en naprapat på en idrottsskadeklinik... Så egentligen borde jag väl lita på deras omdöme, kunskap och erfarenhet...?
(Nu kan jag inte springa a
Det är en idrottsläkare som kommer att titta på mig i så fall (och besluta om evt injektion). Jag behandlas av en naprapat på en idrottsskadeklinik... Så egentligen borde jag väl lita på deras omdöme, kunskap och erfarenhet...?
(Nu kan jag inte springa a
Quote from Funbeat user on 30 April 2012, 20:06Självklart skall du lita på deras yrkeskunskap. Men just naprapater/sjukgymnaster kanske inte är överförtjusta vad gäller kortison, tar ju lite av jobbet från dom 🙂
Men kör på det som du tänkt, verkar bra. Men det skadar aldrig med lite källkritik ibla
Självklart skall du lita på deras yrkeskunskap. Men just naprapater/sjukgymnaster kanske inte är överförtjusta vad gäller kortison, tar ju lite av jobbet från dom 🙂
Men kör på det som du tänkt, verkar bra. Men det skadar aldrig med lite källkritik ibla
Quote from Funbeat user on 30 April 2012, 21:36Sara, bra att du fick några övningar till - alla förutom den sista är jobbiga tycker jag. förresten de där plattor som du bar i lördags 18kg ingen lättvikt direkt & uppför en backe, kanske översänsträngd ..... för mycket på en gång.??
men vad vet jag -
Sara, bra att du fick några övningar till - alla förutom den sista är jobbiga tycker jag. förresten de där plattor som du bar i lördags 18kg ingen lättvikt direkt & uppför en backe, kanske översänsträngd ..... för mycket på en gång.??
men vad vet jag -