Quote from Funbeat user on 29 April 2012, 18:55Ja, naprapaten tycker jag ska "springa" i vatten med wet west men jag har så svårt att få till det rent praktiskt (går inte där jag simmar vanligtvis och de simhallar som finns har inte öppet så det funkar med mina tider). Jag skulle gärna göra det och ja
Ja, naprapaten tycker jag ska "springa" i vatten med wet west men jag har så svårt att få till det rent praktiskt (går inte där jag simmar vanligtvis och de simhallar som finns har inte öppet så det funkar med mina tider). Jag skulle gärna göra det och ja
Quote from Funbeat user on 29 April 2012, 19:05Ok då var jag inte helt ute & cykla med min tanke.
Hoppas du kan på något sätt prova på vatten löpning innan kortison injektion... Dock har jag så klart respekt för din situation.
Håller tummarna det ordnar sig snart 🙂
Ok då var jag inte helt ute & cykla med min tanke.
Hoppas du kan på något sätt prova på vatten löpning innan kortison injektion... Dock har jag så klart respekt för din situation.
Håller tummarna det ordnar sig snart 🙂
Quote from Funbeat user on 29 April 2012, 19:06Vilka styrkeövningar kör du för knät? En god vän till mig blev hjälpt av Umeåmodellen (tror jag den hette) med excentriska knäböj av olika slag. (har även hjälpt mig att stärka musklerna runt knäna även om mina besvär inte är riktigt av samma art)
Vilka styrkeövningar kör du för knät? En god vän till mig blev hjälpt av Umeåmodellen (tror jag den hette) med excentriska knäböj av olika slag. (har även hjälpt mig att stärka musklerna runt knäna även om mina besvär inte är riktigt av samma art)
Quote from Funbeat user on 29 April 2012, 19:28Leif, jag kör knäböj mestadels excentriska, sittande benpress, höftlyft, sittande bencurl, sittande benspark, höftabduktor + höftadduktor sittande, utfall, musslan, sidoliggande benlyft mm... Brukar köra ungefär halva styrkepasset för ben/rumpa i maskiner
Leif, jag kör knäböj mestadels excentriska, sittande benpress, höftlyft, sittande bencurl, sittande benspark, höftabduktor + höftadduktor sittande, utfall, musslan, sidoliggande benlyft mm... Brukar köra ungefär halva styrkepasset för ben/rumpa i maskiner
Quote from Funbeat user on 29 April 2012, 23:35Jag personligen skulle bara ta en kortisoninjektion om jag garanterat visste att det skulle hjälpa och att det inte skulle komma tillbaka. Annars skulle jag inte tycka att det var värt det just med tanke på att det kan försvaga.
Jag personligen skulle bara ta en kortisoninjektion om jag garanterat visste att det skulle hjälpa och att det inte skulle komma tillbaka. Annars skulle jag inte tycka att det var värt det just med tanke på att det kan försvaga.
Quote from Magnus Gelang on 30 April 2012, 08:43Nu har jag ju inte sagt att du ska sitta och rulla tummarna. Det finns ju ett mellanläge mellan att träna hårt och rulla tummarna.
Och träna mycket och träna för mycket är ju olika saker. Du tränar mycket om man jämför med mig ja, men det är ju helt ok,
Nu har jag ju inte sagt att du ska sitta och rulla tummarna. Det finns ju ett mellanläge mellan att träna hårt och rulla tummarna.
Och träna mycket och träna för mycket är ju olika saker. Du tränar mycket om man jämför med mig ja, men det är ju helt ok,
Quote from Funbeat user on 30 April 2012, 08:46http://strengthrunning.com/2011/02/the-itb-rehab-routine-video-demonstration/
Hej Sara,
dessa övningar försöker jag träna på i och med jag har fått lite känning på ena knät.
Bra länk - jobbigt som attan.
Hej Sara,
dessa övningar försöker jag träna på i och med jag har fått lite känning på ena knät.
Bra länk - jobbigt som attan.
Quote from Jonny Persson on 30 April 2012, 08:56Jag tycker inte att Sara tränar särskilt mycket utan det ser vid en snabb koll varierat och bra ut. Planeras dessutom träningen i samråd med naprapaten är det bäst.
Kortison? Personligen skulle jag undvika det.
Jag tycker inte att Sara tränar särskilt mycket utan det ser vid en snabb koll varierat och bra ut. Planeras dessutom träningen i samråd med naprapaten är det bäst.
Kortison? Personligen skulle jag undvika det.
Quote from Funbeat user on 30 April 2012, 12:42Åsa, ja min naprapat vet hur jag tränar har jag ju redan sagt flera gånger.
Sitter på en kass uppkoppling nu, men ska kolla länken ikväll, tack för tipset Shamala.
Mackan, tack för input. Känner mig själv väldigt tveksam till kortison, men är samtidigt
Åsa, ja min naprapat vet hur jag tränar har jag ju redan sagt flera gånger.
Sitter på en kass uppkoppling nu, men ska kolla länken ikväll, tack för tipset Shamala.
Mackan, tack för input. Känner mig själv väldigt tveksam till kortison, men är samtidigt
Quote from Funbeat user on 30 April 2012, 13:18Hej Sara - hoppas länken visar dig några bra övningar...
jag övar för att stärka upp höfterna som ett sätt att komma åt de lilla ont jag får ibland runt knät... enligt rekommndation oxå av min massör.
Håller tummarna det ordnar sig nu.
Hej Sara - hoppas länken visar dig några bra övningar...
jag övar för att stärka upp höfterna som ett sätt att komma åt de lilla ont jag får ibland runt knät... enligt rekommndation oxå av min massör.
Håller tummarna det ordnar sig nu.