Quote from Guest on 12 April 2010, 22:10Jag förstår själv att detta är en helt knasig frågeställning, men vill veta vad ni tycker.
Om jag äter måttligt till väldigt lite kolhydrater (pasta, ris, potatis) till frukost och lunch och istället käkar frukt, nötter och ägg till frukost och mycket fr
Jag förstår själv att detta är en helt knasig frågeställning, men vill veta vad ni tycker.
Om jag äter måttligt till väldigt lite kolhydrater (pasta, ris, potatis) till frukost och lunch och istället käkar frukt, nötter och ägg till frukost och mycket fr
Quote from Catharina Brattlin on 12 April 2010, 22:20Min åsikt är att det är helt vansinnigt att först betydligt minska ner kolhydrater från BRA källor, som inte bara ger bra energi till träning utan en hel del andra bra saker, för att sen äta CHIPS!
Låter helknasigt i mina öron.
Min åsikt är att det är helt vansinnigt att först betydligt minska ner kolhydrater från BRA källor, som inte bara ger bra energi till träning utan en hel del andra bra saker, för att sen äta CHIPS!
Låter helknasigt i mina öron.
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 22:22Detta gör jag naturligtvis inte varje dag. Det blev så idag och det kändes dirtekt fel, men jag funderade kring det totala energiintaget.
Annars försöker jag följa en semi-paleolitisk kost så gott det går. Följer det inte slaviskt dock.
Detta gör jag naturligtvis inte varje dag. Det blev så idag och det kändes dirtekt fel, men jag funderade kring det totala energiintaget.
Annars försöker jag följa en semi-paleolitisk kost så gott det går. Följer det inte slaviskt dock.
Quote from Therese Linner on 12 April 2010, 22:24+1 på Sylvia. Jag förstår verkligen inte alls poängen. Vill du spara in kolhydrater för att kunna äta feta chips? Om du har ett chipssug så kanske det är för att du inte tillgodoser dina behov i "vardagskosten".
+1 på Sylvia. Jag förstår verkligen inte alls poängen. Vill du spara in kolhydrater för att kunna äta feta chips? Om du har ett chipssug så kanske det är för att du inte tillgodoser dina behov i "vardagskosten".
Quote from Catharina Brattlin on 12 April 2010, 22:25Har det bara hänt idag och aldrig mer så är det inga problem. En gång är ingen gång. 😉
Men Du fattade hur jag tänkte väl?
Har det bara hänt idag och aldrig mer så är det inga problem. En gång är ingen gång. 😉
Men Du fattade hur jag tänkte väl?
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 22:26Funderingen gäller om man då kan synda oftare än om jag äter mycket pasta etc.
Funderingen gäller om man då kan synda oftare än om jag äter mycket pasta etc.
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 22:31Chips är gott, men ät lantchips, inte Pringles artificella mosbaserade skräp.
Om du nu måste ha chips, alltså. Annars finns det ju mycket kul och gott man kan göra med potatis, klyftor i ugn, tunna skivor råstekta, mos, bakade, kokta, i en sallad...
Chips är gott, men ät lantchips, inte Pringles artificella mosbaserade skräp.
Om du nu måste ha chips, alltså. Annars finns det ju mycket kul och gott man kan göra med potatis, klyftor i ugn, tunna skivor råstekta, mos, bakade, kokta, i en sallad...
Quote from Catharina Brattlin on 12 April 2010, 22:34Det kan Du väl. Alla kan. Men frågan är varför?? Är det inte bättre att få i sig vettigt käk, MED kolhydrater i form av potatis, ris och pasta än att trycka i sig dräggiga chips??
Min åsikt är att det är en rätt anmärkningsvärd inställning.
Det kan Du väl. Alla kan. Men frågan är varför?? Är det inte bättre att få i sig vettigt käk, MED kolhydrater i form av potatis, ris och pasta än att trycka i sig dräggiga chips??
Min åsikt är att det är en rätt anmärkningsvärd inställning.
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 22:37Jag håller med de andra. Behovet att synda minskar om man äter rätt. Själv har jag bestämt mig att äta som jag brukar. Låta träningen ta han om förbränningen och skippa allt vad onyttigheter heter. Socker, snacks och alkohol ligger jag riktigt lågt med. J
Jag håller med de andra. Behovet att synda minskar om man äter rätt. Själv har jag bestämt mig att äta som jag brukar. Låta träningen ta han om förbränningen och skippa allt vad onyttigheter heter. Socker, snacks och alkohol ligger jag riktigt lågt med. J
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 23:01Det är klart att ni har rätt. Jag skrev ju i första inlägget att frågeställningen är knasig. Tanken som slog mig var väl just detta med totalt intag kcal/dag.
Sen kan jag tillägga att när jag sedan tränade med all denna chips i magen så kändes det jäkli
Det är klart att ni har rätt. Jag skrev ju i första inlägget att frågeställningen är knasig. Tanken som slog mig var väl just detta med totalt intag kcal/dag.
Sen kan jag tillägga att när jag sedan tränade med all denna chips i magen så kändes det jäkli