Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 23:06Läs om Metobolic type dieting istället och gärna Konsten att äta, träna och måt bra av Paul Chek.
Mycket tyder på att Nordbor behöver äta 70% +-10% protein och fett och resten kolhydrater.
Läs om Metobolic type dieting istället och gärna Konsten att äta, träna och måt bra av Paul Chek.
Mycket tyder på att Nordbor behöver äta 70% +-10% protein och fett och resten kolhydrater.
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 23:07Jag tycker det såg intressant ut, såg en artikel om stenåldersmänniskor som sprang runt halvnakna utan skor på Manhattan och åt mandlar och blåbär till frukost.
Blir ganska dyrt med sådan kost dock.
Jag tycker det såg intressant ut, såg en artikel om stenåldersmänniskor som sprang runt halvnakna utan skor på Manhattan och åt mandlar och blåbär till frukost.
Blir ganska dyrt med sådan kost dock.
Quote from Funbeat user on 13 April 2010, 00:03Christian, menar du procent av vad vi äter eller energiprocent?
Christian, menar du procent av vad vi äter eller energiprocent?
Quote from Funbeat user on 13 April 2010, 02:07Generellt ska man nog passa sig för att moralisera för mycket kring mat. Det här testet kan vara en ögonöppnare för många: http://svt.se/2.33092/1.1960331/matquiz
Chips kan egentligen vara ganska så bra. I rätt utförande är de mättande och lokalproducera
Generellt ska man nog passa sig för att moralisera för mycket kring mat. Det här testet kan vara en ögonöppnare för många: http://svt.se/2.33092/1.1960331/matquiz
Chips kan egentligen vara ganska så bra. I rätt utförande är de mättande och lokalproducera
Quote from Funbeat user on 13 April 2010, 08:27Om du äter _vettiga_ kolhydrater så orkar du träna mer och då får du upp grundförbränningen mer och kan unna dig chipsen.
Att äta alltför näringsfattigt ger i mina ögon inget extra utrymme för chips!
Om du äter _vettiga_ kolhydrater så orkar du träna mer och då får du upp grundförbränningen mer och kan unna dig chipsen.
Att äta alltför näringsfattigt ger i mina ögon inget extra utrymme för chips!
Quote from Funbeat user on 13 April 2010, 08:28OM jag översätter din (TS) fråga till: "kan jag skippa andra nyttigare kilocalorier de dagar jag unnar mig onyttigare saker som chips och ändå hålla energibalansen", så är svaret otvetydigt JA.
Kroppen gör inte skillnad på nyttiga och onyttiga kalorier va
OM jag översätter din (TS) fråga till: "kan jag skippa andra nyttigare kilocalorier de dagar jag unnar mig onyttigare saker som chips och ändå hålla energibalansen", så är svaret otvetydigt JA.
Kroppen gör inte skillnad på nyttiga och onyttiga kalorier va
Quote from Funbeat user on 13 April 2010, 09:18Jag tycker folk kan slappna av när det gäller kosten. Framför allt, som någon sade ovan, ta bort allt moraliserande. Trender inom kosten kommer och går. Det går att leva bra med dieter åt alla riktningar. Min farfar jobbade med hårt skogsarbete och åt hu
Jag tycker folk kan slappna av när det gäller kosten. Framför allt, som någon sade ovan, ta bort allt moraliserande. Trender inom kosten kommer och går. Det går att leva bra med dieter åt alla riktningar. Min farfar jobbade med hårt skogsarbete och åt hu
Quote from Funbeat user on 13 April 2010, 09:45Men vill man optimera sin kropp, så kommer aldrig dina chips och cola funka i längden och att du klarade ett löppass på det säger inte så mkt. Frågan är om du blev bättre av det passet bara?
Och att vi äter olika beroende på var i bor i världen är inte
Men vill man optimera sin kropp, så kommer aldrig dina chips och cola funka i längden och att du klarade ett löppass på det säger inte så mkt. Frågan är om du blev bättre av det passet bara?
Och att vi äter olika beroende på var i bor i världen är inte
Quote from Funbeat user on 13 April 2010, 10:19Jag har precis börjat att använda matdagboken.se i syfte för att se om jag får i mig rätt saker på mina måltider. Skulle vara intressant vad din kost skulle ge. Nu vet jag inte hur bra uppdaterade alla livsmedel är, samt hur väl det stämmer, men jag blev
Jag har precis börjat att använda matdagboken.se i syfte för att se om jag får i mig rätt saker på mina måltider. Skulle vara intressant vad din kost skulle ge. Nu vet jag inte hur bra uppdaterade alla livsmedel är, samt hur väl det stämmer, men jag blev
Quote from Funbeat user on 13 April 2010, 11:49matdagboken.se var intressant, men måste säga att det är för jäkla svårt att veta exakt vad allt man äter väger. Hur mycket väger smöret jag hade på knäckemackan? Ostskivan? Till lunch har jag en låda med ris, kyckling, wokgrönsaker i en såsig (=grädde) b
matdagboken.se var intressant, men måste säga att det är för jäkla svårt att veta exakt vad allt man äter väger. Hur mycket väger smöret jag hade på knäckemackan? Ostskivan? Till lunch har jag en låda med ris, kyckling, wokgrönsaker i en såsig (=grädde) b