Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKosthjälp för student
You need to log in to create posts and topics.

Livet som student är ett hårt jobb. Det är sena kvällar, alkohol, knäpp dygnsrytm och som i mitt fall, kass kosthållning. Jag tränar. Jag tränar för att komma in på polishögskolan och jag äter kasst. Själva grejen är den att jag inte äter någonting. Jag ä

Hej Amanda!

"Om mig: är en viljestark och envis tjej..."
Visa det!

Bestäm dig för vad som är viktigt för dig.

Är det festa, vara uppe sent och äta dåligt?

Eller är det viktigare för dig:
Äta bra
Träna bra
Må bra
Komma in på PHS

Köp bra mat: du vet va

Första frågan från mig blir: hur stor frys har du tillgång till?
(har man tex bara ett frysfack eller en halv hylla i en stor gemensam frys är man inte så hjälpt av "kör storkok och frys in matlådor" )

Mitt första tips blir: satsa på så många varianter a

Jessie, menar du verkligen frysta portioner färdigmat och färdiga rätter i konserv?

Jessies förslag är klockrent! Pasta med sås är aldrig fel om man tränar mycket. Lasagne är billigt och enkelt att laga mycket av (det går att göra i långpannan), och funkar fint att frysa och tina i micro.

Köttgrytor på t.ex. skinkstek är också enkelt o

Daniel: Ja, jag är realist. (H) Det kommer att komma dagar då det liksom inte BLEV någon matlagning (tentaplugg/festande/övriga anledningar) och DÅ behövs den där maten som alternativ till ÄNNU SÄMRE alternativ.

Frysta färdiga portioner behöver ju inte betyda färdigmat, det kan ju i bästa fall vara frysta färdiga portioner av mat man gjort själv. 🙂

Mitt tips till dig är att göra storkok en eller två dagar i veckan, och sedan äta fryst. Om 40-åriga gubbar kan lära sig att laga mat och frysa in, så kan vem som helst! (t+)

Fast som student har man ofta inte tillgång till frys - då hjälper det inte...

Jag tycker det blev alldeles för mycket pasta ovan. Det finns mat som är snabblagat men ändå bra. Man behöver iofs lite kolhydrater men jag tycker att det äts för mycket potat

Christer +1 (t+)