Quote from Funbeat user on 16 February 2011, 10:27Utan frys blir det betydligt tuffare, ja. Då är mitt första råd, skaffa en frys! 🙂
Utan frys blir det betydligt tuffare, ja. Då är mitt första råd, skaffa en frys! 🙂
Quote from Elias Engqvist on 16 February 2011, 10:34Ja, iofs, det finns ju små frysar som man kan ha på rummet. Jag förutsätter iofs att du bor i studentkorridor el. dyl. - det kan ju vara fel?
Ja, iofs, det finns ju små frysar som man kan ha på rummet. Jag förutsätter iofs att du bor i studentkorridor el. dyl. - det kan ju vara fel?
Quote from Funbeat user on 16 February 2011, 10:59Kidneybönor, kikärtor, borlottibönor - på burk eller torkade i påse som du kokar och lägger i kylen/fryser in. Toppen att bara blanda med lite grönsaker och en dressing på olivolja och balsamvinäger. (Öppna burken, skölj av, låt rinna av medans du skär gr
Kidneybönor, kikärtor, borlottibönor - på burk eller torkade i påse som du kokar och lägger i kylen/fryser in. Toppen att bara blanda med lite grönsaker och en dressing på olivolja och balsamvinäger. (Öppna burken, skölj av, låt rinna av medans du skär gr
Quote from Funbeat user on 16 February 2011, 11:34Och en sak till när du står där i affärn... Om du köper det så kommer du att äta det!
Så tänk inte bara på vad du ska köpa (många bra råd här ovan), tänk också på vad du INTE ska stoppa i varukorgen.
Och en sak till när du står där i affärn... Om du köper det så kommer du att äta det!
Så tänk inte bara på vad du ska köpa (många bra råd här ovan), tänk också på vad du INTE ska stoppa i varukorgen.
Quote from Elias Engqvist on 16 February 2011, 12:03Nu tycker jag inte att Knäckebröd med ägg och kaviar är direkt dålig middag (om man fått en riktig lunch) - iofs kan man behöva nåt grönt/rött/gult (läs grönsaker) också, men annars så. Sen innehåller dom flesta kaviarer rätt mycket konstiga grejor som ma
Nu tycker jag inte att Knäckebröd med ägg och kaviar är direkt dålig middag (om man fått en riktig lunch) - iofs kan man behöva nåt grönt/rött/gult (läs grönsaker) också, men annars så. Sen innehåller dom flesta kaviarer rätt mycket konstiga grejor som ma
Quote from ellen olsson on 16 February 2011, 12:06Inte riktig kaviar. 🙂 Det är å andra sidan knappast något man äter som student...
Inte riktig kaviar. 🙂 Det är å andra sidan knappast något man äter som student...
Quote from Elias Engqvist on 16 February 2011, 12:08Jag tror inte att man pratar om löj- eller stör-rom då man pratar om ägg och kaviarmacka 🙂
Jag tror inte att man pratar om löj- eller stör-rom då man pratar om ägg och kaviarmacka 🙂
Quote from Funbeat user on 16 February 2011, 12:10Hur äter du rysk kaviar Chriter? Inte på knäckebröd!?
Hur äter du rysk kaviar Chriter? Inte på knäckebröd!?
Quote from Elias Engqvist on 16 February 2011, 12:10?
?
Quote from Funbeat user on 16 February 2011, 12:12Nä, försökte skämta. Och stavade fel. Tror inte heller den vanligaste kaviaren på "ägg och kaviarmacka" är rysk kaviar eller löjrom.
Nä, försökte skämta. Och stavade fel. Tror inte heller den vanligaste kaviaren på "ägg och kaviarmacka" är rysk kaviar eller löjrom.