Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatKostregistrering
You need to log in to create posts and topics.

Jag förstår mer och mer varför det var lättare att bli bra förr på det man ville bli bra på.

Det är otroligt vad nån kallade lull-lull det finns på Funbeat och andra web-sidor.

Som några har skrivit då och då:
Ut och spring om du vill bli bra på löpning

För att slänga mig in på ett hörn...

När jag kan träna fullt ut så gör jag det av två skäl, ett av dessa är att jag tycker det är roligt och det andra är att minska vikt. I den avsikten hade det varit praktiskt att kunna föra samman mat och intag. Däremo

Att funbeat samarbetar med en annan sajt om detta tycker jag verkar vara en ypperlig idé! Då kan ju de som vill få sin träning exporterad dit. Kanske matdagboken.se som ju också är en gratissajt. Kanske finns fler som jag inte har koll på...

K-G är i princip utbildad dietist...hehe.!
När jag för två år sedan träffade en dietist på Akademiska i Uppsala ref min gamla kroniska magsjukdom och berättade att jag låg på runt sju km löpning/jogging per dag å håller ca 79 kg på 182 cm så sade kvinnan

Ett mellanting kanske?
Om man utökar dagsnoteringen så man kan notera totalt kalori intag samt antal procent fett, protein och kolhydrater så kan de som vill och räknar ut det nån annanstans föra in det.

Jag gör det inte, men skulle gärna vilja testa och

Jag har inte läst alla inlägg bara skummat. Min åsikt är att både träning och kost är viktigt för att kunna följa upp resultaten av sin träning.

Jag skulle vilja ha koll på energiprocent dvs intag av: protein, fett och kolhydtater. Jag har kollar runt p

ja det ärr många som inte vill överge funbeat, tåex. De som importerar träning från garmin eller de som importera sina excelark hit.

Personligen tycker är jag inte ett dugg intresserad av att föra kostdagbok här. (inte nån annanstans heller) . Att kunna notera kroppsmått är mer intressant. Men om matfunktionen skulle införas är det väl bara för mig att strunta i att registera det preci

Tänkte bara säga att jag importerar garmin på shapelink och det blir väldigt snygga kartor och kurvor där. Dock verkar sträckan inte funka för mig ännu....

Var och en väljer ju vad man vill registrera och även vad man ska visa för andra...

Fast problemet är ju att det finns begränsad tid att utveckla sidan på. Så även om jag inte måste registrera min kost så förlorar vi ju andra funktioner Olle hade kunnat jobba på under den tiden. Jag håller med de som säger att andra funktioner är mycket,