Quote from Funbeat user on 28 December 2009, 19:45För min del spar dessa matbloggar tid då jag brukar strunta i att läsa dem. Positivt eller hur?
Å andra sidan får ju var och en blogga vad den vill. Men förslaget att skriva upp matintag under kommentar i kalendern låter mycket vettigt.
Fast då kan kans
För min del spar dessa matbloggar tid då jag brukar strunta i att läsa dem. Positivt eller hur?
Å andra sidan får ju var och en blogga vad den vill. Men förslaget att skriva upp matintag under kommentar i kalendern låter mycket vettigt.
Fast då kan kans
Quote from Funbeat user on 28 December 2009, 19:54Jag är den första att stryka under att träning och näringsintag hör ihop. Just därför är bloggen riktigt dålig att använda eftersom det inte finns några funktioner som jämför dessa. Det finns det ju däremot om man använder dagsnoteringar.
Sedan är det ka
Jag är den första att stryka under att träning och näringsintag hör ihop. Just därför är bloggen riktigt dålig att använda eftersom det inte finns några funktioner som jämför dessa. Det finns det ju däremot om man använder dagsnoteringar.
Sedan är det ka
Quote from Therese Woodhill on 28 December 2009, 20:08I dagsnoteringen kan du(väl?) bara regga total-kalori-intag?
I dagsnoteringen kan du(väl?) bara regga total-kalori-intag?
Quote from Funbeat user on 28 December 2009, 20:39Ja, det är rätt. Endast totala kaloriintaget. Antar att du vill kunna lista varje livsmedel för sig. Den funktionen saknas.
Dagsnoteringen har dock ett fritextfält. Om man jämför det med att använda bloggen så är dagsnoteringsfältet att föredra av tidiga
Ja, det är rätt. Endast totala kaloriintaget. Antar att du vill kunna lista varje livsmedel för sig. Den funktionen saknas.
Dagsnoteringen har dock ett fritextfält. Om man jämför det med att använda bloggen så är dagsnoteringsfältet att föredra av tidiga
Quote from Therese Woodhill on 28 December 2009, 20:50Då kan man tänka sig att man utökar dagsnoteringar med: fält för att regga produkt, mängd, kalorier och sedan räknas antaler kalorier ihop automatiskt...till att börja med. Edit: och naturligtvis visas detta i en snygg tabell eller liknande.
(För kan trä
Då kan man tänka sig att man utökar dagsnoteringar med: fält för att regga produkt, mängd, kalorier och sedan räknas antaler kalorier ihop automatiskt...till att börja med. Edit: och naturligtvis visas detta i en snygg tabell eller liknande.
(För kan trä
Quote from mats1976@gmail.com on 28 December 2009, 21:09När du tränar eller går ner i vikt så är kosten av största vikt och skall naturligtvis finnas på en seriös sajt. Ta bort gästbok och annat lull-lull, fullkomligt onödigt i mina ön.
Om jag tränar eller motionerar är kaloriintaget viktigt och vad jag äter
När du tränar eller går ner i vikt så är kosten av största vikt och skall naturligtvis finnas på en seriös sajt. Ta bort gästbok och annat lull-lull, fullkomligt onödigt i mina ön.
Om jag tränar eller motionerar är kaloriintaget viktigt och vad jag äter
Quote from Funbeat user on 28 December 2009, 21:21Jag är benägen att hålla med Johan här. När man registrerar styrketräning får man ju t.ex. möjligheten att lista upp varje övning för sig i en prydlig tabell. På samma sätt skulle man ju kunna bryta upp energiintaget i en liknande tabell i dagsnoterings-v
Jag är benägen att hålla med Johan här. När man registrerar styrketräning får man ju t.ex. möjligheten att lista upp varje övning för sig i en prydlig tabell. På samma sätt skulle man ju kunna bryta upp energiintaget i en liknande tabell i dagsnoterings-v
Quote from Funbeat user on 28 December 2009, 21:24När jag tränar som jag nu gör varje dag med ca 7 km i snitt så anser jag att kostråd för mig känns fullständigt onödiga. Rena lull-lull typ.
Kaloriintag och liknande känns fullständigt oviktigt och jag äter och dricker en massa efter lopp å träning. Mycke
När jag tränar som jag nu gör varje dag med ca 7 km i snitt så anser jag att kostråd för mig känns fullständigt onödiga. Rena lull-lull typ.
Kaloriintag och liknande känns fullständigt oviktigt och jag äter och dricker en massa efter lopp å träning. Mycke
Quote from Funbeat user on 28 December 2009, 21:33Fast inom styrketräning har man ju ett hyfsat begränsat urval övningar med begränsad data runt ikring medan livsmedel finns det ju näst intill oändligt många och de förändras (recepten ändras etc). Vem ska hinna uppdatera värdena på dem så de blir rätt?
Fast inom styrketräning har man ju ett hyfsat begränsat urval övningar med begränsad data runt ikring medan livsmedel finns det ju näst intill oändligt många och de förändras (recepten ändras etc). Vem ska hinna uppdatera värdena på dem så de blir rätt?
Quote from Funbeat user on 28 December 2009, 21:37Jag måste få förtydliga; jag har inget emot om folk vill regga det de äter!
Det jag anser är bara att om jag får välja vad som ska utvecklas på denna site så är det den träningsrelaterade delen.
Det finns så bra siter för de som viktminskar så varför ska
Jag måste få förtydliga; jag har inget emot om folk vill regga det de äter!
Det jag anser är bara att om jag får välja vad som ska utvecklas på denna site så är det den träningsrelaterade delen.
Det finns så bra siter för de som viktminskar så varför ska