Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatKostregistrering
You need to log in to create posts and topics.

Jo, det har Du ju iofs rätt i Johan.

Jag vill bara inte att fokus ska hamna på att regga kalorier och sånt dravvel på en träningssida. Där fokus ligger på träning.

Inte matkontroll.

Bloggarna tjänar sitt syfte där i såna fall. Och andra matreggningssid

Håller faktiskt med Johan: Kosten är faktiskt en viktig del av träningen. Att få se hur maten man stoppar i sig påverkar träningsresultat hade nog inte varit helt dumt.

Att vi alla blir anorektiker.

Det är väl klart att kosten påverkar. Men min uppfattning är att de som redan idag reggar sin kost i bloggarna gör det av helt andra skäl än att se hur träningsresultaten påverkas kosten.

Eller?

Vet ej. Har inte följt folk matbloggar. Men jag håller också med om att för stort fokus på mat och vikt är lite farligt.

Men det har jag. Och därför har jag den åsikten.

Håller med Sylvia här.
De jag sett som bloggar matintag har gjort det för att kontrollera kaloriintaget (=viktminska), inte för att komma fram till den optimala sammansättningen av kolhydrater, proteiner, fett och andra näringsämnen för att öka sin presta

Genom att klicka på datumet för en dag i kalendern kommer fönstret "Redigera dagsnotering" upp. Där skriver man i vikt och konsumtion. Funbeat kan sedan visa diagram på detta att jämföras med träningen. I fritextfältet kan man notera vad man verkligen äti

Håller med Sylvia, AT och Mikael faktiskt. De funktioner som finns räcker, om man bara är intresserad av att registrera kosten för att studera dess inverkan på prestationerna.

De räcker inte för mig.