Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKostupplägg
You need to log in to create posts and topics.

Anders; inte min havregrynsgröt 🙂
2-3 min i micron = klart!

Jag vill tacka för alla tips och jag tar till mig...På söndag ska jag springa mitt första lång lopp!! 5mil : - )

Håller med Sylvia i allt! Jag tycker att det verkar som att du äter alldeles för lite MAT. Knäckebröd är inte mat - tycker jag iallafall! Försök äta två lagade mål mat/dag och frukost + något mellanmål. Med den träningsmängden du har borde du knappast gå

O yoghurt är bara tjock mjölk, dvs jättenyttigt men inte mat. Yoghurt o müsli är samma som mjölk o en macka

Karin, jag instämmer i vad de flesta sagt här - att du inte får i dig tillräckligt med energi och därför får sockersug.

Mitt råd är att kontakta en dietist (skall finnas på eller ansluten till vårdcentralen) och tillsammans gå igenom vad du äter och få r

Det behövs ingen dietist för att berätta att Karin behöver byta ut de där 15 chokladbitarna mot något annat. Förslagsvis mer mat till lunch. Tonfisk och äggvita kanske är en smula snålt tilltaget.

Nej det är självklart för de flesta av oss, och det är också lätt för oss att ge exempel på bra mat osv.
Men, om en person verkligen ska ändra sin kosthållning - och ffa förstå att den kost man fn äter inte är fullgod - krävs nog att man noggrant sitter

Jag lyssnade på min mamma och mår fortfarande kanonbra. 🙂

Är mammor idag mindre kunniga?
Tror ej det.
Åtminstone hoppas jag at det inte är så.

PS. Hon lärde mig att äta gott, för då mår man gott.

Hej! Har lyssnat på era tips och denna dag är jag nöjd med:

Frukost: 3st lchf mörkt bröd med ägg och kaviar och ett glas juice, kaffe
Mellis:Äpple
Lunch:Tonfisk, ägg, 3 finn crisp och min goda efterrätt, vispad äggvita med hallon
Middag:Pasta med köttfär

Härligt Karin! 🙂

Träning i all ära, men äter man taskigt så blir träningen och, på sikt, resultaten därefter också. Ingen bil går bra utan bensin. Inte brinner en eld utan vedträn heller.

Lycka till nu!