Quote from Funbeat user on 26 January 2012, 14:47Karin; jag väger som du men är några cm kortare.
Tränar mindre än du.
Min typiska dag:
Frukost; 1 port havregrynsgröt m äpple och mjölk
Mellanmål; två knäckebröd m lättost på tub + 1 mugg lättyoughurt (0,5%)
Lunch: Lagad mat - typiskt matlåda med resterna
Karin; jag väger som du men är några cm kortare.
Tränar mindre än du.
Min typiska dag:
Frukost; 1 port havregrynsgröt m äpple och mjölk
Mellanmål; två knäckebröd m lättost på tub + 1 mugg lättyoughurt (0,5%)
Lunch: Lagad mat - typiskt matlåda med resterna
Quote from Funbeat user on 26 January 2012, 14:57Tänk på att yoghurt har samma näringsvärde som mjölk (vilket iofs är bra) - det bara känns matigare men ersätter verkligen inte fast föda. Tänk också på att frukt i princip är vatten, lite fiber och socker. Satsa mer på lagad mat, mer på andra grönsaker ä
Tänk på att yoghurt har samma näringsvärde som mjölk (vilket iofs är bra) - det bara känns matigare men ersätter verkligen inte fast föda. Tänk också på att frukt i princip är vatten, lite fiber och socker. Satsa mer på lagad mat, mer på andra grönsaker ä
Quote from Funbeat user on 26 January 2012, 14:58Det är inte ofta vi har något hemma men det är när vi har det. Jag försöker att inte ha något hemma och försöker att endast äta godis på helgerna men det är som sagt när vi har det hemma som det är svårt.
Jag vet ju vad hemligheten är: Äta bättre mat....
Det är inte ofta vi har något hemma men det är när vi har det. Jag försöker att inte ha något hemma och försöker att endast äta godis på helgerna men det är som sagt när vi har det hemma som det är svårt.
Jag vet ju vad hemligheten är: Äta bättre mat....
Quote from Catharina Brattlin on 26 January 2012, 15:11"Jag vet ju vad hemligheten är: Äta bättre mat....... "
Bra! Då är det bara att sätta igång. 🙂
"Jag vet ju vad hemligheten är: Äta bättre mat....... "
Bra! Då är det bara att sätta igång. 🙂
Quote from Funbeat user on 26 January 2012, 15:15En dag kan se ut såhär:
Frukost, 1dl turkisk yoghurt+1/2dl kesella 1% + 4 msk blandade med linfrön, solrosfrön och pumpafrön. Till detta 2st kopp kaffe och ett glas med c-vitamin brus. ( multivitamin+järn+omega 3 intas också i tablettform)Lunch: 2 knäck
En dag kan se ut såhär:
Frukost, 1dl turkisk yoghurt+1/2dl kesella 1% + 4 msk blandade med linfrön, solrosfrön och pumpafrön. Till detta 2st kopp kaffe och ett glas med c-vitamin brus. ( multivitamin+järn+omega 3 intas också i tablettform)
Lunch: 2 knäck
Quote from Funbeat user on 26 January 2012, 17:25(Tycker ni skriver om så komplicerade frukostar o andra måltider, med massor av komponenter)
(Tycker ni skriver om så komplicerade frukostar o andra måltider, med massor av komponenter)
Quote from Funbeat user on 26 January 2012, 17:56Ja det är ju nästan nobelklass på käket!
Ja det är ju nästan nobelklass på käket!
Quote from Elias Engqvist on 26 January 2012, 19:25Min frukost brukar bestå av en halv knäckerundel (tex Vika eller Roslagsbröd, grovt) endast med smör och ett stort glas juice till det. Sen tidig ganska rejäl lunch på jobbet. (Kan vara vadsomhelst, ofta fisk), sen är det oftast träning till sent på kväl
Min frukost brukar bestå av en halv knäckerundel (tex Vika eller Roslagsbröd, grovt) endast med smör och ett stort glas juice till det. Sen tidig ganska rejäl lunch på jobbet. (Kan vara vadsomhelst, ofta fisk), sen är det oftast träning till sent på kväl
Quote from Funbeat user on 26 January 2012, 19:39B&J!
B&J!
Quote from Funbeat user on 26 January 2012, 20:40Ja du vet ju hemligheten Karin.....men kan inte klara av det riktigt...??!!
Godis i mängd när du nästan har klarat av en skaplig dags intag av annat.....HJÄLP..!
Jag tränade med ganska lätthet upp att klara mig utan lunch efter typ två år...mastig frulla
Ja du vet ju hemligheten Karin.....men kan inte klara av det riktigt...??!!
Godis i mängd när du nästan har klarat av en skaplig dags intag av annat.....HJÄLP..!
Jag tränade med ganska lätthet upp att klara mig utan lunch efter typ två år...mastig frulla