Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Grymt! Måste testas! (t+)

vilken kanongrej. gjorde flera förändringar idag varav en var att luta mig mer framåt. kan nog tillskrivas åtminstone 3-4 minuters förbättring på milen

Tack för bra tips! I går på maran när kroppen var sluta och bara ville gå lutade jag mig framåt i stället, då blev jag ju tvungen att flytta fötterna, och så fortsatte jag. Upprepades flera gånger med gott resultat. Toppen, tack!

och jag som alltid hört; räta på dig, räta på dig... ska överkroppen lutas framåt menar ni???

Maria:

Nej man ska inte vika sig framåt i höfterna, kroppen skall vara rak men vid fotlederna ska man luta lite, så att man får en lätt lutning framåt på hela kroppen (trots att man är rak i kroppen).

Det funkar mycket bra 🙂

Det som ni har gjort genom att öka lutningen framåt är att förskjuta kroppens tyngdpunkt framåt i förhållande till fötterna. Då landar man närmare kroppen, bromsar mindre och riktar kraften frånskjutet mer framåt, så det blir lättare att springa. Det är e

Ja böjer man fram överkroppen vid höftleden brukar det kunna leda till trött i ryggen långt ner, bland annat.

Fick ett tips som man kan prova om man vill känna hur det känns att luta fram i fotled ist för att böja i höften, man ställer sig mot en vägg me

Pannan i väggen då? Bara för att fatta vilket håll? Jag försökte tänka på detta när jag joggade idag, men lyckades inte kombinera det med min ståtliga raka hållning.

Ja precis pannan i väggen, det kan underlätta just för att få till känslan när man lutar framåt.

Provade att luta fram när jag var ute innan jag hade testat mot en vägg, och det blir lätt att man vill böja sig i höften :P!

Spring inte in i väggen nu bra!