Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det måste jag testa.
Om jag står med sidan av en spegel och lutar kroppen framåt så händer det två saker.Vill tillägga att det var rejäl lutning om man ska sätta nyllet iväggen 2dm framför sig.

1.Hälen mer eller mindre lämnar golvet och det verkar som ty

Ska vi utropa H. Gebrselassie till världsmästare i framåtlutning nu då?

Är det någon annan som fått ett liknande hallelujamoment av att höja blicken? Jag hade en förmåga att fästa den på fötterna när jag blev trött men det verkar lättare att hålla ett hyfsat tempo om man tittar rakt fram?

Då blir du rakare i kroppen, det är bra grejer det.

Jag höjer också blicken i uppförsbackar, försöker kolla in krönet. Då blir backarna lättare.

Sen jag började med riktad löpstyrketräning har allt vad gäller löpningen höjts.

Härlig berättelse! 🙂

Är det Chi Running som åsyftas när man beskriver den löptekniken?

Jag prenumererar på I Form (ja, jag vet, ingen hittidning men ändå rätt trevlig) och där beskriver man i senaste numret både Pose Running och Chi Running, och tycke

Nyss hemkommen från en löprunda. Försöker att tänka på att ha en lite framåtlutad löpstil. Varje gång jag kommer på mig själv med att ha en lite bakåtlutad löpstil belönas jag direkt med bättre tempo när jag "vrider rätt" vinkeln igen.
Om det nu är detta

Wow! Det ska jag också prova! 3-4 minuter.... Det blir... 32-33min på milen!! 😉

Roligt med solskenshistorier, men jag tror inte på att luta sig framåt. De flesta som får det rådet gör det genom att böja sig i höften och skjuta rumpan bakåt, vilket förstör hållningen.

Däremot att luta sig framåt från fötterna sett, är en annan sak. D

Vilken är den lämpliga stegfrekvensen, känner att jag är väldigt ineffektiv i min löpning. Har provat att luta mig framåt, men har väldigt lätt för att bara luta överkroppen!!