Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 09:05Kul att det blivit lite debatt i tråden!
Ett förtydligande dock;
Det jag läste om och sedan framgångsrikt testade var alltså att vinkla fram HELA kroppen, inte bara böja fram överkroppen. Precis som några i tråden påpekat.
Kul att det blivit lite debatt i tråden!
Ett förtydligande dock;
Det jag läste om och sedan framgångsrikt testade var alltså att vinkla fram HELA kroppen, inte bara böja fram överkroppen. Precis som några i tråden påpekat.
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 13:05Gick en kurs i löpteknik för ett par veckor sedan och där förespråkade man cirka 180 steg per minut som frekvens.
Gick en kurs i löpteknik för ett par veckor sedan och där förespråkade man cirka 180 steg per minut som frekvens.
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 19:52Om man tänker att vinkla fram hela kroppen så blir det lätt att man vinklar fram även överkroppen, och det är inte så optimalt (annat än i acceleration som Lars skriver).
Det som ger en förbättring är att förskjuta höften och resten av överkroppen framåt
Om man tänker att vinkla fram hela kroppen så blir det lätt att man vinklar fram även överkroppen, och det är inte så optimalt (annat än i acceleration som Lars skriver).
Det som ger en förbättring är att förskjuta höften och resten av överkroppen framåt
Quote from Funbeat user on 9 June 2011, 12:12Oj då.... Springa känns plötsligt alldeles för komplicerat. Jag ska nog hålla mig till andra aktiviteter.
Oj då.... Springa känns plötsligt alldeles för komplicerat. Jag ska nog hålla mig till andra aktiviteter.
Quote from Funbeat user on 9 June 2011, 12:26Vänta bara tills det börjar diskuteras skoval, och exakt vilken sko som ger bäst "barfotakänsla". 😉
Vänta bara tills det börjar diskuteras skoval, och exakt vilken sko som ger bäst "barfotakänsla". 😉
Quote from Funbeat user on 9 June 2011, 21:42Onekligen är det väldigt mycket att tänka på!
Min stegfrekvens lär aldrig vara uppe i över 130 steg/minut.
Nästa pass ska jag räkna!!!
Onekligen är det väldigt mycket att tänka på!
Min stegfrekvens lär aldrig vara uppe i över 130 steg/minut.
Nästa pass ska jag räkna!!!