Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Pontus:
Tack för svaret, du sprang väl Premiärmilen i år? Om du jämför dessa båda 10k hur upplever du då banorna. Är någon mer krävande än den andra?

Jag körde också Premiärmilen och funderar på om Kungsholmen är ett bra lopp att försöka persa på.

Ja, jag sprang också Premiärmilen och jag skulle säga att Kungsholmen Runt är snabbare. Plattare och asfalt i princip hela vägen. Dessutom vågar jag lova att vi slipper snösörjan. 🙂 Det är helt klart ett bra lopp att försöka persa på, mitt halvmarapers

Vilken försynt tråd vi har här då? Inget peptalk innan det här loppet? 🙂

Jag läste om någon på ett annat forum som tänkte kombinera KH Runt med Springcross och alltså ta en taxi direkt efter målgång på halvmaran ut till Frescati. Har vi sådana ambitiösa personer här på FunBeat också?

Själv tänkte jag picnic:a i Rålis efter må

KH Runt (både milen och halvmaran) startar 11.15. Blir trickigt att hinna till Springcross som startar 13.50 för herrar 12k. Damer 12k startar redan 12.50 🙁

Även om du springen halvan på TVÅ TIMMAR har du ju en halvtimme på dig till SpringCross, det är lugnt 😉

Vore ju smurfigt att springa direkt från målgång i Rålis till starten vid Universitet 🙂

Det är 5-6 km, det kan gå bra.

Idag och imorgon (Tor-Fre) kan man förresten hämta ut sin nummerlapp på Runners Store på Vasagatan (kl 12:00 - 18:00). Gör man inte det får man försöka vara tidigt ute och hämta upp lappen hos sekretariatet före start.

Förra året var det inga som helst problem att hämta upp nummerlappen på plats. Inte en kotte i kö nån timme innan starten.

Var går starten egentligen? Är det i anslutning till Rålambshåvsparken eller? Jag tyckte det stod nåt om att den var flyttad.