Quote from Funbeat user on 10 May 2009, 22:26Stockholm kör väl med både netto å brutto..?? brutto för eliten å netto för oss dödliga..(tror jag?!);)
Stockholm kör väl med både netto å brutto..?? brutto för eliten å netto för oss dödliga..(tror jag?!);)
Quote from Funbeat user on 10 May 2009, 22:50Det tycker jag är en bra lösning. På elitnivå skulle det bli ganska märkliga tävlingar om man inte använde bruttotid, men för oss som aldrig kommer att slåss om medaljerna är nettotiden mycket mer intressant.
Det tycker jag är en bra lösning. På elitnivå skulle det bli ganska märkliga tävlingar om man inte använde bruttotid, men för oss som aldrig kommer att slåss om medaljerna är nettotiden mycket mer intressant.
Quote from Funbeat user on 10 May 2009, 23:07Ja, om man inte ens erbjuds chansen att armbåga sig fram till startlinjen så är ju bruttotiden en teoretisk historia.
Ja, om man inte ens erbjuds chansen att armbåga sig fram till startlinjen så är ju bruttotiden en teoretisk historia.
Quote from Funbeat user on 11 May 2009, 08:59Fast fördelen med bruttotid är att en vunnen spurt alltid är en vunnen spurt! blir ju trist om man kränker nån på upploppet och sen ändå inte står före i resultatlistan 🙂
Fast fördelen med bruttotid är att en vunnen spurt alltid är en vunnen spurt! blir ju trist om man kränker nån på upploppet och sen ändå inte står före i resultatlistan 🙂
Quote from Funbeat user on 11 May 2009, 10:25...och då kan man vända på det och säga att med nettotid blir man alltid belönad för att man springer ikapp någon som startade före en själv - ungefär som på skidtävlingar där åkarna släpps iväg med tidslucka mellan varje.
...och då kan man vända på det och säga att med nettotid blir man alltid belönad för att man springer ikapp någon som startade före en själv - ungefär som på skidtävlingar där åkarna släpps iväg med tidslucka mellan varje.
Quote from Elias Engqvist on 11 May 2009, 10:26Ja Kjelle, du har rätt! Vi är dödliga!
Ja Kjelle, du har rätt! Vi är dödliga!
Quote from Funbeat user on 11 May 2009, 10:52Japp, det finns för- och nackdelar. Som motionär så vill jag ha nettotiden såklart eftersom jag inte får starta längst fram. Men jag kan ändå tycka att det är korrekt att sortera resultatlistan på bruttotid just för att man ska ha tävlingsmomentet i spurt
Japp, det finns för- och nackdelar. Som motionär så vill jag ha nettotiden såklart eftersom jag inte får starta längst fram. Men jag kan ändå tycka att det är korrekt att sortera resultatlistan på bruttotid just för att man ska ha tävlingsmomentet i spurt
Quote from Funbeat user on 11 May 2009, 11:11Min första halvmara! Gick i mål på 2:03 vilket jag är grymt nöjd med. Men det var så sjukt jobbigt att jag fattar inte hur jag ska ta mig runt maran om mindre än 3 veckor! Långsammare är väl svaret 🙂
Min första halvmara! Gick i mål på 2:03 vilket jag är grymt nöjd med. Men det var så sjukt jobbigt att jag fattar inte hur jag ska ta mig runt maran om mindre än 3 veckor! Långsammare är väl svaret 🙂
Quote from Funbeat user on 11 May 2009, 11:16Härligt och bra jobbat Kajsa! (t+) Det kommer säkert att gå finfint på maran!
Härligt och bra jobbat Kajsa! (t+) Det kommer säkert att gå finfint på maran!
Quote from Funbeat user on 11 May 2009, 11:21Bra där Kajsa!
Ser hur du ligger och smyger runt 6min/km men du smällde ju till när det var tävling! Ta det lugnt på maran, lämna klockan hemma, så kommer det att gå bra.
Bra där Kajsa!
Ser hur du ligger och smyger runt 6min/km men du smällde ju till när det var tävling! Ta det lugnt på maran, lämna klockan hemma, så kommer det att gå bra.