Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 17:19Att jag skapade en ny diskussion berodde mest på att jag inte ville posta nåt mer svar i den långpass-diskussionen, efter att de bett oss att inte göra det.
Min kritik på ditt "medelvärdesbildade" handlar inte om att dina 0,02% är "för oexakt", fler deci
Att jag skapade en ny diskussion berodde mest på att jag inte ville posta nåt mer svar i den långpass-diskussionen, efter att de bett oss att inte göra det.
Min kritik på ditt "medelvärdesbildade" handlar inte om att dina 0,02% är "för oexakt", fler deci
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 17:23"småknixar på 34cm". Markus, du får akta dig för trottoarkanter! Off Topic men jag kunde inte låta bli 🙂
"småknixar på 34cm". Markus, du får akta dig för trottoarkanter! Off Topic men jag kunde inte låta bli 🙂
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 18:38Jag håller inte alls med dig Markus. Till yrket lever jag på att hantera matematik, felanalyser och haveriundersökningar där jag kastas in när andra går bet. Då gäller det att titta på verkligheten och inte hypotetiska exempel.
De backar jag pratat om i
Jag håller inte alls med dig Markus. Till yrket lever jag på att hantera matematik, felanalyser och haveriundersökningar där jag kastas in när andra går bet. Då gäller det att titta på verkligheten och inte hypotetiska exempel.
De backar jag pratat om i
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 19:13Markus. Hur många höjdmeter blir det för att förlänga 10.000m till 10.200m då?
Tillagt: Med höjdmeter menar jag förstås total höjdskillnad. De dryga 2000m höjdskillnad kan delas upp i först 1000m upp å sen 1000m ned eller hur man vill. Ett konkret exemp
Markus. Hur många höjdmeter blir det för att förlänga 10.000m till 10.200m då?
Tillagt: Med höjdmeter menar jag förstås total höjdskillnad. De dryga 2000m höjdskillnad kan delas upp i först 1000m upp å sen 1000m ned eller hur man vill. Ett konkret exemp
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 19:26Vi "SIMPLA MOTIONÄRER" vet inte ens vad ni talar om så från oss blir det tyst...ja nu dvs.!?
Vi "SIMPLA MOTIONÄRER" vet inte ens vad ni talar om så från oss blir det tyst...ja nu dvs.!?
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 19:39Ja, men Kjelle.
Åtminstone han den där Jan Söderkvist är en riktig vessla. Han far omkring där vi motionärer nog tänker till en gång extra.
Han är inte bara matematik.
Han är en tuffing. (t+)Den andre lär få problem, som om han inte redan hade det.
N
Ja, men Kjelle.
Åtminstone han den där Jan Söderkvist är en riktig vessla. Han far omkring där vi motionärer nog tänker till en gång extra.
Han är inte bara matematik.
Han är en tuffing. (t+)
Den andre lär få problem, som om han inte redan hade det.
N
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 19:56Ja men K-G då....håll inte på å bråka för myche nu bara...
Ref den där andra tråden vilken det nu var med 35 - 40 km träningarna. Hur många sådana gjorde du under dom där typ tiotalet åren då du kutade 45 - 50 marathonlopp varje år. Mitt tips är 0....å ja
Ja men K-G då....håll inte på å bråka för myche nu bara...
Ref den där andra tråden vilken det nu var med 35 - 40 km träningarna. Hur många sådana gjorde du under dom där typ tiotalet åren då du kutade 45 - 50 marathonlopp varje år. Mitt tips är 0....å ja
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 20:36Jan, vi lär nog fortsätta vara oense.
"Man" är inte alls "tvungen" att "gå långsamt" upp för en backe som lutar 1m upp per 4,4m framåt, och ännu mindre 1m upp per 9,3m framåt. Tala för dig själv.
Småknixandet behöver inte alls hålla på hela tiden. Det
Jan, vi lär nog fortsätta vara oense.
"Man" är inte alls "tvungen" att "gå långsamt" upp för en backe som lutar 1m upp per 4,4m framåt, och ännu mindre 1m upp per 9,3m framåt. Tala för dig själv.
Småknixandet behöver inte alls hålla på hela tiden. Det
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 20:43Petri: Jag tar tillbaka hela mitt påstående om att 2000 höjdmeter är "fel", tvärt om har jag insett att det nog är ungefär nåt sådant som är rimligt för att ett kuperat 10km-spår fågelvägen ska bli 10,2km längs marken.
Medgav ovan att +1-2% (100-200m/mil
Petri: Jag tar tillbaka hela mitt påstående om att 2000 höjdmeter är "fel", tvärt om har jag insett att det nog är ungefär nåt sådant som är rimligt för att ett kuperat 10km-spår fågelvägen ska bli 10,2km längs marken.
Medgav ovan att +1-2% (100-200m/mil
Quote from Funbeat user on 6 January 2010, 21:03Här finns det anledning att säga nåt om branta backar.
Den brantaste backe jag tävlat löpning i uppför är Hammarbybacken här i Stockholm. Det skedde vid en upplaga av den regelbundet återkommande Rogers Bergstävling (rekommenderas). Den går uppför den ne
Här finns det anledning att säga nåt om branta backar.
Den brantaste backe jag tävlat löpning i uppför är Hammarbybacken här i Stockholm. Det skedde vid en upplaga av den regelbundet återkommande Rogers Bergstävling (rekommenderas). Den går uppför den ne