Quote from Funbeat user on 22 August 2009, 19:48"Man ska ha en känsla att orka fortsätta lika länge när man avslutat sitt pass!"
Alltid? Varför?
"Man ska ha en känsla att orka fortsätta lika länge när man avslutat sitt pass!"
Alltid? Varför?
Quote from Funbeat user on 22 August 2009, 19:52Tackar för infon! Jag hänger med! Men nu börjar vi få lite att hänga upp saker på.
Ett kvalitetspass är:
1 - Hälften av vad du känner dig död efter
Jag kan leva med det. Låter rätt bra rycker jag.
Tackar för infon! Jag hänger med! Men nu börjar vi få lite att hänga upp saker på.
Ett kvalitetspass är:
Jag kan leva med det. Låter rätt bra rycker jag.
Quote from ellen olsson on 22 August 2009, 19:52> Alltid? Varför?
För att vara säker på att inte bli bättre?
> Alltid? Varför?
För att vara säker på att inte bli bättre?
Quote from Funbeat user on 22 August 2009, 20:02Fast kvalitétspass har jag alltid uppfattat som de absolut jobbigaste, t ex:
* Intervaller i alla former och fasoner
* SnabbdistansJag har också fått lära mig att om du springer 50 km/vecka, skall 5 km av dessa vara i snabbare tempo, dvs kvalitétspassen
Fast kvalitétspass har jag alltid uppfattat som de absolut jobbigaste, t ex:
* Intervaller i alla former och fasoner
* Snabbdistans
Jag har också fått lära mig att om du springer 50 km/vecka, skall 5 km av dessa vara i snabbare tempo, dvs kvalitétspassen
Quote from Funbeat user on 22 August 2009, 20:16Kvalitetspass:
2 - 10% av löpningen
Kvalitetspass:
2 - 10% av löpningen
Quote from Funbeat user on 22 August 2009, 22:05För er som blir förvirrade av begreppet kvalitet i den här tråden kanske (?) det underlättar (?) om ni jämför med ord som kvalitetstid, som ju ofta används för att beskriva något som man tydligen ska ha med sina barn när man inte har tid att umgås med dem
För er som blir förvirrade av begreppet kvalitet i den här tråden kanske (?) det underlättar (?) om ni jämför med ord som kvalitetstid, som ju ofta används för att beskriva något som man tydligen ska ha med sina barn när man inte har tid att umgås med dem
Quote from Funbeat user on 22 August 2009, 22:13Ja det där är ju bra grejer Jessie. Det går ju även in på samvetesområdet. Men ger det en ny regel för vad som är ett kvalitetslöppass? Jag har fått ihop 2 och de verkar ju helt sjukt kass när jag tittar på dem.
Ja det där är ju bra grejer Jessie. Det går ju även in på samvetesområdet. Men ger det en ny regel för vad som är ett kvalitetslöppass? Jag har fått ihop 2 och de verkar ju helt sjukt kass när jag tittar på dem.
Quote from Funbeat user on 22 August 2009, 22:16Hmmm.. svårt skit.
3. Kvalitetspassen är de pass som verkligen blir av? 😉
4. Kvalitetspass är det vi kallar kortare, intensiva pass när vi inte har tid med distanspass?
Hmmm.. svårt skit.
3. Kvalitetspassen är de pass som verkligen blir av? 😉
4. Kvalitetspass är det vi kallar kortare, intensiva pass när vi inte har tid med distanspass?
Quote from Funbeat user on 22 August 2009, 22:17Jag håller inte med om det där med "hälften av...". Skulle jag köra intervaller eller snabbdistans på det sättet skulle det ju inte i min bok räknas som kvalité utan mängd.
För mig är det glasklart vad som är vad:
Mängd: submaximal ansträning, det mesta
Jag håller inte med om det där med "hälften av...". Skulle jag köra intervaller eller snabbdistans på det sättet skulle det ju inte i min bok räknas som kvalité utan mängd.
För mig är det glasklart vad som är vad:
Mängd: submaximal ansträning, det mesta
Quote from Funbeat user on 22 August 2009, 22:19Nej nej! De som pratar kvalitetspass missar inte pass! Din punkt 3 handlar om jogging. 😉
Nej nej! De som pratar kvalitetspass missar inte pass! Din punkt 3 handlar om jogging. 😉