Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKvalitetspass
You need to log in to create posts and topics.

"Man ska ha en känsla att orka fortsätta lika länge när man avslutat sitt pass!"

Alltid? Varför?

Tackar för infon! Jag hänger med! Men nu börjar vi få lite att hänga upp saker på.

Ett kvalitetspass är:

1 - Hälften av vad du känner dig död efter

Jag kan leva med det. Låter rätt bra rycker jag.

> Alltid? Varför?
För att vara säker på att inte bli bättre?

Fast kvalitétspass har jag alltid uppfattat som de absolut jobbigaste, t ex:
* Intervaller i alla former och fasoner
* Snabbdistans

Jag har också fått lära mig att om du springer 50 km/vecka, skall 5 km av dessa vara i snabbare tempo, dvs kvalitétspassen

Kvalitetspass:
1 - Hälften av vad du känner dig död efter
2 - 10% av löpningen

För er som blir förvirrade av begreppet kvalitet i den här tråden kanske (?) det underlättar (?) om ni jämför med ord som kvalitetstid, som ju ofta används för att beskriva något som man tydligen ska ha med sina barn när man inte har tid att umgås med dem

Ja det där är ju bra grejer Jessie. Det går ju även in på samvetesområdet. Men ger det en ny regel för vad som är ett kvalitetslöppass? Jag har fått ihop 2 och de verkar ju helt sjukt kass när jag tittar på dem.

Hmmm.. svårt skit.
3. Kvalitetspassen är de pass som verkligen blir av? 😉
4. Kvalitetspass är det vi kallar kortare, intensiva pass när vi inte har tid med distanspass?

Jag håller inte med om det där med "hälften av...". Skulle jag köra intervaller eller snabbdistans på det sättet skulle det ju inte i min bok räknas som kvalité utan mängd.

För mig är det glasklart vad som är vad:

Mängd: submaximal ansträning, det mesta

Nej nej! De som pratar kvalitetspass missar inte pass! Din punkt 3 handlar om jogging. 😉