Quote from Funbeat user on 22 August 2009, 22:25Hörredudu Andreas. Kvalitetspass har man på sin egen nivå, sådeså!
Om jag intervallar i 6-tempo så är det banne mig kvalitetspass för MIG och därmed punkt.
Hörredudu Andreas. Kvalitetspass har man på sin egen nivå, sådeså!
Om jag intervallar i 6-tempo så är det banne mig kvalitetspass för MIG och därmed punkt.
Quote from Funbeat user on 22 August 2009, 22:39Är det så? Vilket jag tycker är logiskt att det är.
Varför pratar löpare om kvalitetspass? Vad är det? Blir ju kortslutning i hjärnan om man ska förstå löpare som springer förbi.Vi har 3 iaf nästan mätbara punkter:
1 - Hälften av vad du känner dig död e
Är det så? Vilket jag tycker är logiskt att det är.
Varför pratar löpare om kvalitetspass? Vad är det? Blir ju kortslutning i hjärnan om man ska förstå löpare som springer förbi.
Vi har 3 iaf nästan mätbara punkter:
1 - Hälften av vad du känner dig död e
Quote from Funbeat user on 22 August 2009, 22:41Punkt 1 håller jag fortfarande inte med om, jag tycker den är helt fel, men det är din lista så du gör som du vill. Jag bara lägger in mitt veto mot att kalla ett pass kvalité om man fortfarande kan stå upp efteråt. 😀
Punkt 1 håller jag fortfarande inte med om, jag tycker den är helt fel, men det är din lista så du gör som du vill. Jag bara lägger in mitt veto mot att kalla ett pass kvalité om man fortfarande kan stå upp efteråt. 😀
Quote from Funbeat user on 22 August 2009, 22:51Det verkar som det blir väldigt få pass som kallas kvalitet om det är svimning på slutet som gäller. Det är nog inte det de pratar om med kvalitet. Men jag ändrar listan nu.
Kvalitetspass är:
1 - Över hälften av när du känner dig död(svimmar)
2 - 10% av
Det verkar som det blir väldigt få pass som kallas kvalitet om det är svimning på slutet som gäller. Det är nog inte det de pratar om med kvalitet. Men jag ändrar listan nu.
Kvalitetspass är:
1 - Över hälften av när du känner dig död(svimmar)
2 - 10% av
Quote from Funbeat user on 22 August 2009, 23:09Kanske motsatsen till kvantitetspass....å vad det nu kan vara för något?? Springer säkert båda men vet faan inte när och om..!?:-)
Kanske motsatsen till kvantitetspass....å vad det nu kan vara för något?? Springer säkert båda men vet faan inte när och om..!?:-)
Quote from Funbeat user on 22 August 2009, 23:12Du verkar vara på springlängd som jag förstår.
Du verkar vara på springlängd som jag förstår.
Quote from Funbeat user on 22 August 2009, 23:22Långdistansträning bedrivs i regel och i grova drag med fyra träningstyper:
- Distanslöpning
- Långpass
- Löpning i tröskelfart
- Löpning i VO2max-fartOftast är det de två sistnämnda som menas när man pratar om kvalitetspass. I min bok räknas även långp
Långdistansträning bedrivs i regel och i grova drag med fyra träningstyper:
- Distanslöpning
- Långpass
- Löpning i tröskelfart
- Löpning i VO2max-fart
Oftast är det de två sistnämnda som menas när man pratar om kvalitetspass. I min bok räknas även långp
Quote from Funbeat user on 23 August 2009, 00:52lol
lol
Quote from Funbeat user on 23 August 2009, 10:24Min uppfattning stämmer väl med det som David G skriver. Detta är liten skillnad mot vad som diskuterats ovan då löpning i tröskelfart inte behöver innebära att "man känner sig död".
Min uppfattning stämmer väl med det som David G skriver. Detta är liten skillnad mot vad som diskuterats ovan då löpning i tröskelfart inte behöver innebära att "man känner sig död".
Quote from Catharina Brattlin on 23 August 2009, 10:40Kvalitetspass är, för mig ska tilläggas, pass där nån viss färdighet tränas, t ex det som David G är inne på. Tröskelträning, VO2max mm. Lägger även in backpass i den benämningen då styrkelöppass också är kvalitet för mig.
Långpass kan jag hålla med om a
Kvalitetspass är, för mig ska tilläggas, pass där nån viss färdighet tränas, t ex det som David G är inne på. Tröskelträning, VO2max mm. Lägger även in backpass i den benämningen då styrkelöppass också är kvalitet för mig.
Långpass kan jag hålla med om a