Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKvalitetspass
You need to log in to create posts and topics.

Sure, men jag skrev "i grova drag"...

Om man nu tar träningsprogrammen i JD Running Formula som exempel, så listar han pass Q1, Q2 och ibland Q3 för varje vecka (Q = Quality Session). I en del (marathon)program står Long Run listat under Q1, dvs veckans

Läste Stefan Talls inlägg å för mig är det ju hela saken som det handlar om...KANON.LIVSKVALITET.....Brukar alltid läsa rubbet om dom som skriver "Bra"...dvs det som jag kan anamma...men inte hunnit i detta fallet...får väl ta det i morn bitti då...Bra in

Löpskolning? Syfte att förbättra motorik, alltså ett tydligt syfte att förbättra nåt i fysiken, men jag är lite tveksam till att kalla det kvalitet, och det lämnar en förhoppningsvis varken hel- eller halvdöd.

Minns en kvalitetschef på ett svenskt livsmedelsföretag som sa en gång: Kvalitet är inte att nåt är bra. Kvalitet är vad som motsvarar förväntningarna. Står det skit på påsen ska det vara skit i påsen och det ska vara likadan skit varje gång man köper det

Markus, det var ett intressant sätt att se på det, så har jag aldrig tänkt förut.

Haha, Anders, helt underbart. Påminner mig om en kompis som resonerar så här: "Gratis? Jag vill inte ha nåt gratis! Jag vill betala för det så jag kan klaga om det inte lever upp till vad det kostar!"

Jag jobbar med kravhantering, och håller med livsmedelschefen. Ett projekt levererar hög kvalitet när kravspecifikationen är uppfylld. Att sedan kravspecen kan vara av usel kvalitet är en annan femma...

På samma sätt kan man säga att kvalitetspass kan de

För mig är ett kvalitetspass då jag försöker bli snabbare.

Ett kvantitetspass(långdistans) är ett pass där jag försöker orka hålla på längre.

Tack Per, äntligen en definition jag kan köpa 🙂

Utan distanspassen blir du inte snabbare i längden.