Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

det stog väl nånstans i artikeln att han hade följt efter henne förut

Så här står det i VK:

"Den kvinna som i torsdagskväll överfölls och våldtogs i Gammliaskogen kände sig förföljd när hon gick från sitt jobb på sjukhusområdet.

Det kan nu umepolisens taleskvinna Carina Lundberg berätta för VK."

Aha! Det låter som en himla otrevlig typ 🙁

Märker ni att ngn förföljer er tjejer så dokumentera. I träningsregistreringsformuläret finns det ett hemligt kommentarsfält. Sånt underlättar för polisen 🙂

Då borde ni inte känna er otrygga i spåren?

Någonstans så är det ju den diskussionen som jag vill ha. Hur gör man sin egen lilla riskbedömning och hur hjälper man polisen att snabbare sätta dit fulingen.

Överfallsvåldtäktsmännen är ju inte vanliga men de sprider mycket skräck :@

Ska ni hemligt registrera konstiga grejer? Ska ni sen säga att ni var faktiskt fjärde som tyckte det var konstigt! När det är någon som är drabbad? Eller hur tänker du?

Jag har en ful granne och känner mig förföljd av He-She-It. Ska jag registrera när vederbörande är i trädgården?

Det är så konstigt att man så fort man säger ngt om säkerhetstänkande så blir man anklagad på något sätt!

Vad jag menar att om alla kvinnor som ser en man ha ett beteende som känns konstigt och skrämmande så skriver den en anteckning om det och ser till

Är det mer relevant om det är ett beteende som är misstänkt oavsett kön, etnicitet eller för den delen klädsel?

Ja du kan väl fortsätta med att dokumentera när du möter en man. Jag tycker det är helt jävla absurt, för att använda svenska! Vad är det du lär nya generationer med sådana grejer? En rädsla! Att man ska vara skitskraj hela tiden. I USA har de dragit det