Quote from Funbeat user on 6 July 2009, 21:13Har det blivit en ökning? Jag inbillar mig att det snarare så att de rapporterar om fler snarare än det ökar. (kan vara önsketänkande) Det skulle betyda att vi blir mer upplysta om att det hänt.
Har det blivit en ökning? Jag inbillar mig att det snarare så att de rapporterar om fler snarare än det ökar. (kan vara önsketänkande) Det skulle betyda att vi blir mer upplysta om att det hänt.
Quote from Funbeat user on 6 July 2009, 21:18-AT- Det är väl klart att man ska tänka på hur man undviker faror. Men att ni(får lov att säga det i kontextet) börja föra anteckningar på alla "konstigheter" som sker tycker jag är kass! Det är första steget till att lära både medmänniskor och barn att m
-AT- Det är väl klart att man ska tänka på hur man undviker faror. Men att ni(får lov att säga det i kontextet) börja föra anteckningar på alla "konstigheter" som sker tycker jag är kass! Det är första steget till att lära både medmänniskor och barn att m
Quote from Bjarne Lewin on 6 July 2009, 21:52"Det är väl klart att man ska tänka på hur man undviker faror. Men att ni(får lov att säga det i kontextet) börja föra anteckningar på alla "konstigheter" som sker tycker jag är kass! Det är första steget till att lära både medmänniskor och barn att man s
"Det är väl klart att man ska tänka på hur man undviker faror. Men att ni(får lov att säga det i kontextet) börja föra anteckningar på alla "konstigheter" som sker tycker jag är kass! Det är första steget till att lära både medmänniskor och barn att man s
Quote from Funbeat user on 6 July 2009, 22:10Det jag menar är synen eller känslan flickor eller kvinnor ska ha på sin omgivning. Hur ska man kunna skriva något vettigt i en observation av omgivningen om man inte redan bestämt sig för vad det är man ska dokumentera?
Vad skiver du i din bok?
Det jag menar är synen eller känslan flickor eller kvinnor ska ha på sin omgivning. Hur ska man kunna skriva något vettigt i en observation av omgivningen om man inte redan bestämt sig för vad det är man ska dokumentera?
Vad skiver du i din bok?
Quote from Funbeat user on 6 July 2009, 22:17Du behöver inte svara på den frågan! Utan det jag var ute efter är den att om jag blir satt att observera något så tar det en oerhörd kraft av mig. Kraft från att vara mig själv som jag är.
Vill du pådyvla tjejer och kvinnor att gå runt och observera allt
Du behöver inte svara på den frågan! Utan det jag var ute efter är den att om jag blir satt att observera något så tar det en oerhörd kraft av mig. Kraft från att vara mig själv som jag är.
Vill du pådyvla tjejer och kvinnor att gå runt och observera allt
Quote from Funbeat user on 6 July 2009, 22:24Typ en misstänksamhet utan underbyggnad som skapar rädsla.
Kan troligen inte förklara vad jag menar.
Typ en misstänksamhet utan underbyggnad som skapar rädsla.
Kan troligen inte förklara vad jag menar.
Quote from Funbeat user on 6 July 2009, 22:31jag skulle fortsätta springa ensam (med musik i öronen) där även för det som har hänt.
men då bor jag och springer i samma kvarter som en kille som bland annat har mordhotat mig.
utan rädsla, jag levde med rädsla dagligen för ett tag sen och jag ska faan
jag skulle fortsätta springa ensam (med musik i öronen) där även för det som har hänt.
men då bor jag och springer i samma kvarter som en kille som bland annat har mordhotat mig.
utan rädsla, jag levde med rädsla dagligen för ett tag sen och jag ska faan
Quote from Funbeat user on 6 July 2009, 23:02Lösningen på problemet är enkel. Löjligt enkelt faktiskt!
Ett DNA-register skulle göra polisens jobb att hitta personen lätt (H)
Att man skulle lösa massor av andra brott, får man leva med.
Lösningen på problemet är enkel. Löjligt enkelt faktiskt!
Ett DNA-register skulle göra polisens jobb att hitta personen lätt (H)
Att man skulle lösa massor av andra brott, får man leva med.
Quote from Catharina Brattlin on 6 July 2009, 23:04Den vanligaste platsen för våldtäkter är i hemmen. Dessa brott utreds sällan. Ofta för att kvinnan (eler mannen, de våldtas också) drar tillbaka sin anmälan mot mannen (eller kvinnan) efter att de har blivit sams igen.
Hur skyddar man sig mot sånt?
Jag
Den vanligaste platsen för våldtäkter är i hemmen. Dessa brott utreds sällan. Ofta för att kvinnan (eler mannen, de våldtas också) drar tillbaka sin anmälan mot mannen (eller kvinnan) efter att de har blivit sams igen.
Hur skyddar man sig mot sånt?
Jag
Quote from Funbeat user on 6 July 2009, 23:14Erik - Du får ställa upp din röv på festivalområdet så kan polisen ta DNA från den sen.
Erik - Du får ställa upp din röv på festivalområdet så kan polisen ta DNA från den sen.