Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Både misshandel och våldtäkt faller under allmänt åtal, sedan mycket länge tillbaka, vilket innebär att man/kvinna inte kan ta tillbaka en gjord anmälan men naturligtvis påverkas polisens möjlighet att utreda av hur den utsatta förhåller sig.

Överallt fr

AT: "...och sen en släng som andas "skyll dig själv om du klär dig utmanande"???"

Var vänlig och tillskriv inte mig några tyckanden eller påståenden som jag öht inte har skrivit. Tack.

Jag menar precis det jag säger, och Per och Erik har i stort sett sa

Ojoj, jag blir anklagad för trådkapning 😀

Jag skickade med artikeln som en illustration av hur en del av vårt samhälle ser ut. Om man tycker det är OK att skära av brandmannens slang när hen står och släcker eller kastar en sten mot huvudet på en som st

Sylvia, du räknar det alltså som en riskfaktor att klä sig utmanande och/eller lättklätt som kvinna? För en del skulle kanske löpartights vara utmanande; undviker du att klä dig i det?

Efter att ha sett på efterlyst i många år så kan jag konstatera att de flesta som våldtas gör det i hemmet av sin egen partner och då är inte klädseln avgörande. Att våldta är mera ett maktbehov än något annat behov. En person som står mig nära blev våldt

Jag skulle gärna vilja se något slags stöd för teorin att utmanande klädsel är en riskfaktor när det gäller våldtäkt. Jag har nämligen svårt att tro att det förhåller sig så. Är i så fall skönhet och ungdom också riskfaktorer?

Om man ska kunna göra vett

Jannike, det hör inte till sakfrågan vilka klädesplagg JAG ser som utmanande. Eller har jag missat nåt?

Utmanande klädsel är på inga sätt det enda som en gärningsman går igång på. I de flesta fallen inte alls, som t ex när en våldtäkt sker på det absolut

Sylvia har en poäng, oavsett om man gillar det eller inte. Många andra har också haft vettiga åsikter.
Oavsett om du är en man eller kvinna gäller det att vara försiktig och tänka sig för innan man hamnar i en situation som kan vara svår att att sig ifrån

Att bara vara (kvinna) är tydligen en risk. Om utmanande kläder är en risk måste man väl definiera vad utmanande kläder är. Och vems definition ska då gälla? Vad har det med gärningsmannen att göra? Vi vet ju inte hur en sådan tänker. Det handlar nog mera

Min gissning att fylla, festivaler och lättkläddhet är en dålig kombination.

Edit: Med tonvikten på fylla.