Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Intressant att kläderna och sprit är viktigt angående en våldtäkt i motionsspåret. Mitt förslag om DNA-register fick EN respons av en som var nyfiken på min rumpa.
Om folk lyfter sin blick och funderar lite. .... Våldtäkt av bekanta skyddar det inte mot.

DNA tror jag kommer att bli ett fantastiskt redskap just för att sätta dit våldtäcktsmän. Vad jag har förstått så är återfallsbrottslighet mycket vanligt just när det gäller ssexbrott, tyvärr var jag inte på den föreläsningen så jag har inte fått ngn chan

Jannike, visst är det en risk att vara kvinna. Men det är en lika stor risk att vara man, mtp alla ohämmade våldsbrott som förekomer. Där offret helt plötsligt vaknar upp på IVA. Eller inte alls.

Att leva är en risk. Och min poäng i detta är att jag, som

När det gäller DNA register så skulle det vara teoretiskt möjligt att sätta ihop ett komplett från någonstans vid 70-talet då samtliga nyfödda fick lämna en skvätt blod. Tyvärr, om man nu skulle vilja ha ett sånt, så har staten sålt det registret till pri

En omfattande DNA-registering skulle lätt uppväga eventuella nackdelar. Tänk så många pedofiler, barnamördare, våldtäcksmän osv som skulle sättas dit omedelbart. Förstår inte varför en del är så rädda för att myndigheterna av alla skulle missbruka DNA-ark

Folk&boskapsräkningen i Deutchland 1935? var ett mycket effektivt sätt att registrera både det ena och andra. Den blev flitigt utnyttjad lite senare.

Jo det är klart. Reinfeld kanske blir en ny Hitler.

Det skulle kunna bli svårt att teckna en försäkring för dig Kenny, om försäkringsbolaget kom fram till att du har en genetisk defekt som de ogillar.

Bruno Reinfeldt har lämnat sina politiska uppdrag eftersom han är törstig.

Ett allmänt DNA-register kommer garanterat att missbrukas av t.ex. försäkringsbolag. Den som har anlag för någon sjukdom kommer att nekas försäkring eller få betala mer.

Myndigheterna och olika arbetsgivare kommer att vara intresserad av om någon har anl