Quote from Bengt Askerfelt on 7 July 2009, 07:20Sylvia, vad menar du med *Tjejer/kvinnor klär sig väldigt speciellt (läs lättklätt) och slänger käft med det andra könet, alkoholpåverkade. Varför utsätta sig för faran, om man är rädd?* ??
Sylvia, vad menar du med *Tjejer/kvinnor klär sig väldigt speciellt (läs lättklätt) och slänger käft med det andra könet, alkoholpåverkade. Varför utsätta sig för faran, om man är rädd?* ??
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 07:45Undrar jag också!
I ena meningen ska man inte vara rädd, i nästa ska man inte vara utomhus ensam som kvinna och sen en släng som andas "skyll dig själv om du klär dig utmanande"???
Hur menar du Sylvia?
Undrar jag också!
I ena meningen ska man inte vara rädd, i nästa ska man inte vara utomhus ensam som kvinna och sen en släng som andas "skyll dig själv om du klär dig utmanande"???
Hur menar du Sylvia?
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 08:50Vad hon menar? Hon menar väl att utmanande klädsel+obekanta sällskap+alkoholintag= en förhöjd risk att attrahera en potentiell gärningsman. Och så är det ju förstås. Pratar man riskbedömning kan man inte gärna ta kvinnans perspektiv som utgångspunkt, det
Vad hon menar? Hon menar väl att utmanande klädsel+obekanta sällskap+alkoholintag= en förhöjd risk att attrahera en potentiell gärningsman. Och så är det ju förstås. Pratar man riskbedömning kan man inte gärna ta kvinnans perspektiv som utgångspunkt, det
Quote from Jan Lundquist on 7 July 2009, 09:17Jag satt frukosten i halsen när jag läste den här artikeln i söndagstidningen: http://www.dn.se/nyheter/sverige/polisen-jobbar-treskift-for-att-halla-lugnt-i-rosengard-1.905412
Sånt där fanns inte i Sverige när jag växte upp. Det fanns inte heller festiv
Jag satt frukosten i halsen när jag läste den här artikeln i söndagstidningen: http://www.dn.se/nyheter/sverige/polisen-jobbar-treskift-for-att-halla-lugnt-i-rosengard-1.905412
Sånt där fanns inte i Sverige när jag växte upp. Det fanns inte heller festiv
Quote from Fredrik Närenfors on 7 July 2009, 09:29Jo det är ju trist det som händer där. Men vad har det med denna diskussion att göra? Lite av trådkapning tycker jag. För du syftar väl inte på att nån från Rosengård åkt upp till Umeå och förövat väldtäkten som diskuteras här.
Jo det är ju trist det som händer där. Men vad har det med denna diskussion att göra? Lite av trådkapning tycker jag. För du syftar väl inte på att nån från Rosengård åkt upp till Umeå och förövat väldtäkten som diskuteras här.
Quote from Bengt Askerfelt on 7 July 2009, 09:35Och vad är utmanande klädsel? Man ska inte säga att man ska kunna gå naken genom en mörk park för det är idioti men en tjej ska kunna klä sig hur hon vill, dricka lite alkohol och ha kul på en festival. Det är inte att utsätta sig för en risk, det är en r
Och vad är utmanande klädsel? Man ska inte säga att man ska kunna gå naken genom en mörk park för det är idioti men en tjej ska kunna klä sig hur hon vill, dricka lite alkohol och ha kul på en festival. Det är inte att utsätta sig för en risk, det är en r
Quote from Fredrik Närenfors on 7 July 2009, 09:38Visst är det en rättighet att få klä sig hur man vill och när man vill.
Men det är inte en självklarhet att i alla lägen kunna hävda sina rättigheter. Människor runt hela jorden sätter dagligen livet till för att försvara sina rättigheter.
Visst är det en rättighet att få klä sig hur man vill och när man vill.
Men det är inte en självklarhet att i alla lägen kunna hävda sina rättigheter. Människor runt hela jorden sätter dagligen livet till för att försvara sina rättigheter.
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 09:44Det är både en rättighet och en risk, like it or not.
Du kan känna dig hur förorättad som helst över det, risken kommer inte att minska bara för att du inte vill att det ska vara så. Tyvärr.
Det är både en rättighet och en risk, like it or not.
Du kan känna dig hur förorättad som helst över det, risken kommer inte att minska bara för att du inte vill att det ska vara så. Tyvärr.
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 09:47Men det här med lättklädda kvinnor…Finns det verkligen någon korrelation mellan lättkläddhet och risk för våldtäkt? Det är möjligt att det gör det – jag vet faktiskt inte – men jag tycker det låter märkligt. Våldtäkt handlar väl mer om makt och kontroll ä
Men det här med lättklädda kvinnor…Finns det verkligen någon korrelation mellan lättkläddhet och risk för våldtäkt? Det är möjligt att det gör det – jag vet faktiskt inte – men jag tycker det låter märkligt. Våldtäkt handlar väl mer om makt och kontroll ä
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 09:50för att vara ärlig tror jag inte att det finns så mkt sammanband efetrsom de flesta våldtäkter sker av någon som känner offret, då har man antagligen sett offret med andra slaggs kläder är tait topp och kortkort, dock har jag inga siffror att hänvisa till
för att vara ärlig tror jag inte att det finns så mkt sammanband efetrsom de flesta våldtäkter sker av någon som känner offret, då har man antagligen sett offret med andra slaggs kläder är tait topp och kortkort, dock har jag inga siffror att hänvisa till