Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 15:02Efter Anna Lind så fick polisen tillgång till PKU-registret som skulle enbart användas till forskning.
Efter Anna Lind så fick polisen tillgång till PKU-registret som skulle enbart användas till forskning.
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 15:07Om jag har förstått det rätt kan polisen få kolla mot PKU-reistret. Men pga kostnadsskäl så är allt inte överlagt till dna utan det görs för varje enskild förfrågan från polisen. Dvs de måste ha en uppfattning om vilka de vill testa dna-t mot.
Om jag har förstått det rätt kan polisen få kolla mot PKU-reistret. Men pga kostnadsskäl så är allt inte överlagt till dna utan det görs för varje enskild förfrågan från polisen. Dvs de måste ha en uppfattning om vilka de vill testa dna-t mot.
Quote from Jan Lundquist on 7 July 2009, 15:12"missbrukas av t.ex. försäkringsbolag. Den som har anlag för någon sjukdom kommer att nekas försäkring eller få betala mer"
Nu jobbar inte jag på försäkringsbolag även om man kanske kan tro det... Men vaddå missbrukas? De som har kända förhöjda risker be
"missbrukas av t.ex. försäkringsbolag. Den som har anlag för någon sjukdom kommer att nekas försäkring eller få betala mer"
Nu jobbar inte jag på försäkringsbolag även om man kanske kan tro det... Men vaddå missbrukas? De som har kända förhöjda risker be
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 15:15Jag skulle tro att minst 50% av befolkningen har en förhöjd risk om de går igenom och tolkar DNA till försäkringsbolagens fördel.
De sysslar inte med välgörenhet eller Ebberöds Bank.
Jag skulle tro att minst 50% av befolkningen har en förhöjd risk om de går igenom och tolkar DNA till försäkringsbolagens fördel.
De sysslar inte med välgörenhet eller Ebberöds Bank.
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 15:17Hoppas Erik lyft blicken och du är ute och vinglar ordentlig på cykel Stina!
Är du allvarlig Stina?
Hoppas Erik lyft blicken och du är ute och vinglar ordentlig på cykel Stina!
Är du allvarlig Stina?
Quote from ellen olsson on 7 July 2009, 15:2650%? Försäkringsbolagen lär hitta förhöjd risk hos 100% av populationen. De är experter på att hitta kryphål.
50%? Försäkringsbolagen lär hitta förhöjd risk hos 100% av populationen. De är experter på att hitta kryphål.
Quote from Bjarne Lewin on 7 July 2009, 15:31Det finns ju olika sett testa DNA, man kan välja teknik. Faderskapsprovet tex har ju gjorts med en teknik som räknar på repetetiva icke kodande sekvenser. De har ingen uppgift i kroppen som vi nu känner till.
Å andra sidan så brukar inte människokroppen
Det finns ju olika sett testa DNA, man kan välja teknik. Faderskapsprovet tex har ju gjorts med en teknik som räknar på repetetiva icke kodande sekvenser. De har ingen uppgift i kroppen som vi nu känner till.
Å andra sidan så brukar inte människokroppen
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 15:31>minst 50%
Mest för att någon ska tro att de är vinnare i livets lotteri.
>minst 50%
Mest för att någon ska tro att de är vinnare i livets lotteri.
Quote from Jan Lundquist on 7 July 2009, 15:33Ja, jag är allvarlig. Eftersom inte jag har något som dinglar mellan benen får jag betala 20% mer om året för min bil i försäkring som min förra man hade försäkrad på sig med exakt samma villkor som jag, bortsett då från dingelpinnen. Någon försäkringskal
Ja, jag är allvarlig. Eftersom inte jag har något som dinglar mellan benen får jag betala 20% mer om året för min bil i försäkring som min förra man hade försäkrad på sig med exakt samma villkor som jag, bortsett då från dingelpinnen. Någon försäkringskal
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 15:33Nu finns det redan ett DNA-register för återfallsförbrytare men ni har hela tiden fokus på att det är Män som begår brott och är därför boven i alla brottmål.
Mer än lite inskränkt tycker jag.
Nu finns det redan ett DNA-register för återfallsförbrytare men ni har hela tiden fokus på att det är Män som begår brott och är därför boven i alla brottmål.
Mer än lite inskränkt tycker jag.