Quote from Catharina Brattlin on 7 July 2009, 16:38Ang sexualbrottsstatistiken; efter att ha läst delar av publikationen om just sexualbrottstrenden, så tolkar jag det som att den nya lagen, som trädde i kraft 1 april 2005 har ett finger med i spelet.
Den gör gällande att flera handlingar, som förrut int
Ang sexualbrottsstatistiken; efter att ha läst delar av publikationen om just sexualbrottstrenden, så tolkar jag det som att den nya lagen, som trädde i kraft 1 april 2005 har ett finger med i spelet.
Den gör gällande att flera handlingar, som förrut int
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 16:42"det beror inte bara på att anmälningsgraden är större"
Är det en känsla du har Jim?
"det beror inte bara på att anmälningsgraden är större"
Är det en känsla du har Jim?
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 16:58Varje gång någon har sex som inte har åldern inne så är det en våldtäkt numera.
Varje gång någon har sex som inte har åldern inne så är det en våldtäkt numera.
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 17:06Enligt min kompis advokaten beror det ökande antalet sexbrott framförallt på att det har kommit nya lagar som gör att fler handlingar klassas som brott. Men det är inte lika roligt för tidningarna att skriva. Samma sak med t.ex. mord. Har inte ökat på det
Enligt min kompis advokaten beror det ökande antalet sexbrott framförallt på att det har kommit nya lagar som gör att fler handlingar klassas som brott. Men det är inte lika roligt för tidningarna att skriva. Samma sak med t.ex. mord. Har inte ökat på det
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 17:08David har en poäng där. Två 14-åringar har sex med varandra. En dag så fyller den ena 15 medans den andre fortfarande bara är 14. Om de då har sex så är det ett brott enligt den nya skärpta lagen.
David har en poäng där. Två 14-åringar har sex med varandra. En dag så fyller den ena 15 medans den andre fortfarande bara är 14. Om de då har sex så är det ett brott enligt den nya skärpta lagen.
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 17:10Klart att Hubertus 15 år ska snöpas när den lille väldtäktsmannen har haft sex med Bettan 14 år.
Klart att Hubertus 15 år ska snöpas när den lille väldtäktsmannen har haft sex med Bettan 14 år.
Quote from Catharina Brattlin on 7 July 2009, 17:11...och om det anmäls blir det ytterligare en pinne i statistiken...
...och om det anmäls blir det ytterligare en pinne i statistiken...
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 17:14Antalet "mordutredningar" är den samma idag som för trettio år sedan.
Antalet "mordutredningar" är den samma idag som för trettio år sedan.
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 17:19Konstigt! Vi som blivit så rädda!
Konstigt! Vi som blivit så rädda!
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 17:20Men den gick nog ner om vi blev säkra å hade pistol till försvar!
Men den gick nog ner om vi blev säkra å hade pistol till försvar!