Quote from Guest on 1 May 2012, 09:46Eftersom jag själv är 45 och precis har börjat springa så skulle jag gärna vilja läsa om andra tjejer som börjat senare. Själv bloggar jag inte.
Har ni några tips?
Eftersom jag själv är 45 och precis har börjat springa så skulle jag gärna vilja läsa om andra tjejer som börjat senare. Själv bloggar jag inte.
Har ni några tips?
Quote from Funbeat user on 1 May 2012, 09:56Jag skulle också vilja veta . Jag är snart 39 och på gång med löpningen igen.
Jag skulle också vilja veta . Jag är snart 39 och på gång med löpningen igen.
Quote from Funbeat user on 1 May 2012, 16:54Håll ut, håll på!
Jag började efter att jag fyllt 60, tyckte jag hade dålig kondition.
Av olika skäl utmanade jag min dotter på tjtmilen året efter, vi sprang på 59,41. jag tyckte det var roligare att springa längre än fort så sakta ökade jag mina distan
Håll ut, håll på!
Jag började efter att jag fyllt 60, tyckte jag hade dålig kondition.
Av olika skäl utmanade jag min dotter på tjtmilen året efter, vi sprang på 59,41. jag tyckte det var roligare att springa längre än fort så sakta ökade jag mina distan
Quote from Funbeat user on 1 May 2012, 17:27@ Kerstin: Reeeeeeeeeeeespect!! Underbart att läsa.
@ Kerstin: Reeeeeeeeeeeespect!! Underbart att läsa.
Quote from Marléne Lönnqvist on 2 May 2012, 09:06Är inte 40+ men nära på. 39 år och har precis börjat springa (ca en månad sedan). Jag har haft ett trasigt knä sen tonåren och fick äntligen hjälp i fjol med uppbyggande rehab som stabiliserar knät så även jag kan springa.
Jag har tävlat lite i ultradis
Är inte 40+ men nära på. 39 år och har precis börjat springa (ca en månad sedan). Jag har haft ett trasigt knä sen tonåren och fick äntligen hjälp i fjol med uppbyggande rehab som stabiliserar knät så även jag kan springa.
Jag har tävlat lite i ultradis
Quote from Funbeat user on 2 May 2012, 10:19Hej,
Började springa igen vid 43 årsåldern juli 2008 ( efter typ 20 års uppehåll) dock hade tränat fär VR, Hv osv...
sprang midnattsloppet i augusti samma år, 15km Lidingö sen 2009 halvmara & lidingöloppet 2009.
Första maran 2010, sen 2011 och även i år.
Hej,
Började springa igen vid 43 årsåldern juli 2008 ( efter typ 20 års uppehåll) dock hade tränat fär VR, Hv osv...
sprang midnattsloppet i augusti samma år, 15km Lidingö sen 2009 halvmara & lidingöloppet 2009.
Första maran 2010, sen 2011 och även i år.
Quote from Funbeat user on 2 May 2012, 10:19Jag bloggar inte - det hinns inte med 🙂
Jag bloggar inte - det hinns inte med 🙂
Quote from Funbeat user on 2 May 2012, 11:00Jag började träna spinning och cykling 2006 då jag var 37. Följande år gick jag ner 20 kg och fortsatte med spinning och styrka på gym.
För tre år sedan, när jag fyllde 40, fick jag börja om från början med all träning pga en en trasig rygg och fick då
Jag började träna spinning och cykling 2006 då jag var 37. Följande år gick jag ner 20 kg och fortsatte med spinning och styrka på gym.
För tre år sedan, när jag fyllde 40, fick jag börja om från början med all träning pga en en trasig rygg och fick då
Quote from Funbeat user on 2 May 2012, 15:24Jag startade mitt nya liv som tränande vid 40 eftersom jag var brutalt otränad och lönnfet - behövde gå ner ca 15 kg. Det gick bra och vid 45 tog jag mina första stapplande springsteg. Ett par år senare sprang jag mitt första lopp som var Vällingby marath
Jag startade mitt nya liv som tränande vid 40 eftersom jag var brutalt otränad och lönnfet - behövde gå ner ca 15 kg. Det gick bra och vid 45 tog jag mina första stapplande springsteg. Ett par år senare sprang jag mitt första lopp som var Vällingby marath
Quote from Funbeat user on 2 May 2012, 17:42Tack tjejer det är underbart att läsa om er. Jag är 39 och vill springa en marathon om 2 år. Jag har precis börjat springa och klarar just nu 30 min springa lätt (2 min gång 8 min spring och så 3 gånger).
Jag har skickat till vissa av er frågan om jag
Tack tjejer det är underbart att läsa om er. Jag är 39 och vill springa en marathon om 2 år. Jag har precis börjat springa och klarar just nu 30 min springa lätt (2 min gång 8 min spring och så 3 gånger).
Jag har skickat till vissa av er frågan om jag