Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLågt HB-värde
You need to log in to create posts and topics.

Sylvia: Egentligen så vet jag ju att vi vegetarianer o veganer är väldigt olika i det här. Men för min del så handlar det inte alls om hälsa. Den tar jag hand om på många sätt, men det är inte därför jag undviker att äta kött. Det har med lidande att göra

Jo, så är det ju så klart. Att man kan vara veggis av olika anledningar.

Det är iaf alltid spännande att få veta på hur Ni resonerar, även i såna här frågor. Jag får erkänna att jag inte alls visste att dessa båda järnpreparat innehöll animaliska saker,

Det var en nyhet för mig oxå... Tror att jag fått Duferon när jag bett om bra alternativ för veg. efter att ha gett blod... Men jag är osäker på vad det hette... funbeat är ju bara för bra 😉

Man kan inte veta allt. Och det man inte vet får man lära sig här på FB. Helt rätt. 🙂

Fettet i magnesiumstearat kan ha animaliskt eller vegetabiliskt ursprung, tyvärr är det inget som måste deklareras i innehållsförteckningen.

För mig är tanken att äta likdelar otänkbar numera, även om jag övergick till vegankost av hälsoskäl. Det hindra

Pake förresten: som jag skrev ovan kör jag också med blutsaft. Och jag har aldrig haft problem med blodvärdena, peppar peppar. Problemet är vad som händer ifall man drabbas av anemi, för då räcker inte blutsaft längre. Givetvis ser även jag hellre järnpre

Fredrika: Jag menade inte att bråka om kapslarna, bara att det blir snurrigt ur mitt perspektiv 😉 Sedan håller jag med, vill ju inte heller äta likdelar, även om det kan innebära lite sämre värden ibland.
O visst, jag förstår att det är skillnad om ens h

Hmm, startar lite nytt liv i denna tråd.

"Visserligen sägs det att upptaget inte är lika bra när man tar de tillsammans med mat men det kan jag leva med om jag slipper magbesvär."

Är det verkligen så? Eller är det inte så att det finns så mycket mat som

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=179&artikel=3051692

Verkar inte vara speciellt kul. Inte hört något om att någon i pappas eller mammas släkt ska ha haft det iaf, som tur är.