Quote from Funbeat user on 10 September 2009, 21:05Det är väll bara ungarna i NordKorea som gör det?
Det är väll bara ungarna i NordKorea som gör det?
Quote from Funbeat user on 11 September 2009, 10:02Det beror lite på hur man definierar "lever", David.
Det beror lite på hur man definierar "lever", David.
Quote from Funbeat user on 26 March 2010, 13:58Lämnade blodprov för ett tag sen, och fick svar:
Normalt Hb: 145
Lågt järnvärde: 4
Låg järndepå (s-ferritin?): 7Har googlat lite på järnvärde, men det verkar inte lätt att hitta vad det är för värde, och vad som är normalt.
Lämnade blodprov för ett tag sen, och fick svar:
Normalt Hb: 145
Lågt järnvärde: 4
Låg järndepå (s-ferritin?): 7
Har googlat lite på järnvärde, men det verkar inte lätt att hitta vad det är för värde, och vad som är normalt.
Quote from Funbeat user on 26 March 2010, 14:33Från ett inlägg ovan:
"Nu har jag fått svar på blodproverna: F-Järn: 4 (9-34) och S-Ferritin: 5 (30-350)."
Värdena inom parentes är riktmärken för vad som är normalt.
Sylvia får gärna rätta mig om jag har fel.
Från ett inlägg ovan:
"Nu har jag fått svar på blodproverna: F-Järn: 4 (9-34) och S-Ferritin: 5 (30-350)."
Värdena inom parentes är riktmärken för vad som är normalt.
Sylvia får gärna rätta mig om jag har fel.
Quote from Elias Engqvist on 26 March 2010, 14:35Dags att gå till apoteket o handla lite järntabletter då AM!
Dags att gå till apoteket o handla lite järntabletter då AM!
Quote from Funbeat user on 26 March 2010, 14:37Det va inte mina provsvar men jo, jag har varit på apoteket och käkar järn för fulla muggar.
Det va inte mina provsvar men jo, jag har varit på apoteket och käkar järn för fulla muggar.
Quote from Elias Engqvist on 26 March 2010, 14:38Oj, som vanligt har jag svårt att läsa alla bokstäverna...
Oj, som vanligt har jag svårt att läsa alla bokstäverna...
Quote from Catharina Brattlin on 26 March 2010, 15:13Nope A-M, tänker inte rätta Dig på nån endaste punkt. Du har helt rätt. 🙂
Lars, Dina järndepåer är på väg att ta slut, och inom en snar framtid lär Du märka det på hb:t också, vilken i sin tur lär påverka Din syreupptagningsförmåga. Ett enskilt (normal
Nope A-M, tänker inte rätta Dig på nån endaste punkt. Du har helt rätt. 🙂
Lars, Dina järndepåer är på väg att ta slut, och inom en snar framtid lär Du märka det på hb:t också, vilken i sin tur lär påverka Din syreupptagningsförmåga. Ett enskilt (normal
Quote from Funbeat user on 26 March 2010, 15:26Tycker mig se vissa tecken på att syreupptaningsförmågan försämrats redan. Men då har jag kanske en anledning att satsa lite mer på sprintträning den kommande tiden. 🙂
Hittade denna informationen om serumjärn (aka s-Fe, järnvärde):
http://www.nll.se/w
Tycker mig se vissa tecken på att syreupptaningsförmågan försämrats redan. Men då har jag kanske en anledning att satsa lite mer på sprintträning den kommande tiden. 🙂
Hittade denna informationen om serumjärn (aka s-Fe, järnvärde):
http://www.nll.se/w
Quote from Funbeat user on 26 March 2010, 15:43Vilken järntablett använder ni? prova tex NIFEREX som det är lite drag i...inte vanliga mesiga järntablettter, de ger ingen effekt...;-)
Vilken järntablett använder ni? prova tex NIFEREX som det är lite drag i...inte vanliga mesiga järntablettter, de ger ingen effekt...;-)