Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLågt HB-värde
You need to log in to create posts and topics.

Mmm... Messmör! Det var längesen, dags att köpa sig en ask.

äsch, who cares about numbers.. så länge man mår bra så är det väl lugnt!

Hej,
Jag har just fått reda på att jag också har dåliga blodvärden men är lite osäker på var man ska ligga. Första gången jag tog prover hade jag HB94, efter några veckor när de insåg att det var lite lågt så tog jag nya prover. Jag hade då käkat massor m

Duroferon innehåller 100 mg/tablett, vilket innebär drygt 5 ggr RDI för en kvinna i fertil ålder och mkt högre doser än man kommer upp i via blodpudding o dyl. Om inte värdet är alarmerande lågt brukar man börja med den doseringen, eftersom den räcker för

Hur funkar kaffe på upptaget av järn i kroppen??

Jag blev ordinerad 3 tabletter á 100 mg per dag då mitt Hb låg på 90 i våras. Tog 3 tabletter/dag i en månad, två tabletter/dag i två veckor och efter det har jag fortsatt med en tablett per dag och mitt Hb har bara stigit till 126. Så, om du tränar mycke

Det är väl läkare som skriver ut Dureferon? Man får då anta att de gör en helhetsbedöming när de fastställer dosen. T ex inbillar jag mig att en persons storlek borde ha viss betydelse, så tillvida att en liten person får en lägre dos.

Att lita på sin l

Tyvärr kan man inte lita på sin läkare, iallafall inte inledningsvis. Därför kan man t.ex. surfa på sidor som fass.se

Duroferon kan köpas utan recept, men då är det ganska dyrt dis.

... Eller så får man helt enkelt välja... Ska man vara vegan och försöka idrotta så får man planera sitt näringsintag in i minsta detalj, och äta allt man kan komma över. Människan är inte byggd för att leva på gräs. Så enkelt är det.

En kille på min utb

Vilken tur att veganer inte lever på gräs då...