Quote from Catharina Brattlin on 26 March 2010, 15:50Jag använder Duroferon. Samma järninnehåll som Niferex, fast lite knepigare för känsliga magar, har jag hört.
Jag använder Duroferon. Samma järninnehåll som Niferex, fast lite knepigare för känsliga magar, har jag hört.
Quote from Funbeat user on 26 March 2010, 16:20Jag tycker att jag får färre biverkningarna i form av magbesvär om jag inte tar Duroferon på fastande mage. Visserligen sägs det att upptaget inte är lika bra när man tar de tillsammans med mat men det kan jag leva med om jag slipper magbesvär.
Enligt FA
Jag tycker att jag får färre biverkningarna i form av magbesvär om jag inte tar Duroferon på fastande mage. Visserligen sägs det att upptaget inte är lika bra när man tar de tillsammans med mat men det kan jag leva med om jag slipper magbesvär.
Enligt FA
Quote from Funbeat user on 26 March 2010, 17:15Scan har ett fullgott sortiment.
Scan har ett fullgott sortiment.
Quote from Funbeat user on 26 March 2010, 18:02Det borde du veta att jag vet David: http://www.funbeat.se/blogs/show.aspx?Blogid=58110
Det borde du veta att jag vet David: http://www.funbeat.se/blogs/show.aspx?Blogid=58110
Quote from Funbeat user on 27 March 2010, 22:22Vad är det för skillnad mellan Duroferon och Niferex? Finns det andra bra preparat?
Har hittills klarat mig väl med både fina Hb- och ferritinvärden, men som vegan vill jag gärna ha koll på utbudet. Jag ska dessutom köra höghöjdsträning en vecka i sommar
Vad är det för skillnad mellan Duroferon och Niferex? Finns det andra bra preparat?
Har hittills klarat mig väl med både fina Hb- och ferritinvärden, men som vegan vill jag gärna ha koll på utbudet. Jag ska dessutom köra höghöjdsträning en vecka i sommar
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 10:04Niferex är ett sk slow-release och tanken var att detta ska ge färre biverkningar. Fast då får man inte dela kapseln. Annars innehåller preparaten järnsulfat. För den som inte är vegan är annars Hemofer ett alternativ som jag har erfarenhet att det inte g
Niferex är ett sk slow-release och tanken var att detta ska ge färre biverkningar. Fast då får man inte dela kapseln. Annars innehåller preparaten järnsulfat. För den som inte är vegan är annars Hemofer ett alternativ som jag har erfarenhet att det inte g
Quote from Catharina Brattlin on 28 March 2010, 10:46Fredrika, om Du läser innan i tråden så säger de att Duroferon innehåller saker som har animaliskt ursprung; magnesiumstearat och att Niferexets kapsel består av gelatin. Vad jag förstår är det no-no för veganer?
Dock finns tydligen flytande Niferex som
Fredrika, om Du läser innan i tråden så säger de att Duroferon innehåller saker som har animaliskt ursprung; magnesiumstearat och att Niferexets kapsel består av gelatin. Vad jag förstår är det no-no för veganer?
Dock finns tydligen flytande Niferex som
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 12:21Gelatinkapslar är ganska vanligt och inget större problem - det är bara att öppna kapslarna och ta innehållet direkt. Givetvis fungerar då inte slow-release och liknande.
Tack för förklaringarna! Har som sagt ännu klarat mig, peppar peppar...
Gelatinkapslar är ganska vanligt och inget större problem - det är bara att öppna kapslarna och ta innehållet direkt. Givetvis fungerar då inte slow-release och liknande.
Tack för förklaringarna! Har som sagt ännu klarat mig, peppar peppar...
Quote from Funbeat user on 29 March 2010, 10:49Som vegetarian har jag svårt att förstå hur man resonerar när man köper tabeletter med animaliska produkter i, men bara häller ur pulvret...? Handlar det bara om att inte äta det och inte om att inte medverka till djurs onödiga lidande?
Hur som helst: när
Som vegetarian har jag svårt att förstå hur man resonerar när man köper tabeletter med animaliska produkter i, men bara häller ur pulvret...? Handlar det bara om att inte äta det och inte om att inte medverka till djurs onödiga lidande?
Hur som helst: när
Quote from Catharina Brattlin on 29 March 2010, 11:56"Som vegetarian har jag svårt att förstå hur man resonerar när man köper tabeletter med animaliska produkter i, men bara häller ur pulvret...? Handlar det bara om att inte äta det och inte om att inte medverka till djurs onödiga lidande?"
Jag tänkte fakt
"Som vegetarian har jag svårt att förstå hur man resonerar när man köper tabeletter med animaliska produkter i, men bara häller ur pulvret...? Handlar det bara om att inte äta det och inte om att inte medverka till djurs onödiga lidande?"
Jag tänkte fakt