Quote from Guest on 22 October 2010, 09:08Går det?
Blir det effektivt?
Jag kan ärligt erkänna att jag inte är sugen på att ge mig ut i snömodd och idag har jag planerat att löpa i c:a 80 min.
ngn som brukar löpa så länge på ett löpband? Tips?
Ska man istället växla och köra tex. 20 min crosstrain
Går det?
Blir det effektivt?
Jag kan ärligt erkänna att jag inte är sugen på att ge mig ut i snömodd och idag har jag planerat att löpa i c:a 80 min.
ngn som brukar löpa så länge på ett löpband? Tips?
Ska man istället växla och köra tex. 20 min crosstrain
Quote from Funbeat user on 22 October 2010, 09:18Jag har sprungit några halvmaror på löpband. Se till att ha bra musik i lurarna, och/eller spring framför en teve så att du får andra intryck än kilometer-mätaren.
Jag har sprungit några halvmaror på löpband. Se till att ha bra musik i lurarna, och/eller spring framför en teve så att du får andra intryck än kilometer-mätaren.
Quote from Funbeat user on 22 October 2010, 09:18Det största problemet är väl att det är skittråkigt... jag hade valt snömodden!
Det största problemet är väl att det är skittråkigt... jag hade valt snömodden!
Quote from Funbeat user on 22 October 2010, 09:26Jag är med Oscar, snömodd FTW!
Du hittar helt nya muskler, jag lovar.
Jag är med Oscar, snömodd FTW!
Du hittar helt nya muskler, jag lovar.
Quote from Funbeat user on 22 October 2010, 09:27Jag skulle kört 30 min löpband + 20 min crosstrainer + 30 min löpband
Eftersom långpasset handlar om löpning är det viktigt att den disciplinen får dominera. Crosstrainer är betydligt mildare för ben och knän än löpning men mer likt belastningen än rodd
Jag skulle kört 30 min löpband + 20 min crosstrainer + 30 min löpband
Eftersom långpasset handlar om löpning är det viktigt att den disciplinen får dominera. Crosstrainer är betydligt mildare för ben och knän än löpning men mer likt belastningen än rodd
Quote from Funbeat user on 22 October 2010, 10:10Under grundtränigen i vintras körde jag både 3 och 4 timmar i taget på löpband, så det är inga problem att köra länge på löpband. Vatten, gel och annat får man se till att ha med sig precis som vanligt. Lite självdisciplin, så att det inte går för fort i
Under grundtränigen i vintras körde jag både 3 och 4 timmar i taget på löpband, så det är inga problem att köra länge på löpband. Vatten, gel och annat får man se till att ha med sig precis som vanligt. Lite självdisciplin, så att det inte går för fort i
Quote from Funbeat user on 22 October 2010, 10:15Jag har sprungit en mara på löpband och hade inte tråkigt. 🙂
Jag har sprungit en mara på löpband och hade inte tråkigt. 🙂
Quote from Funbeat user on 22 October 2010, 10:16Med lite gott sällskap är det bara roligt 🙂
Med lite gott sällskap är det bara roligt 🙂
Quote from Funbeat user on 22 October 2010, 10:18Sällskap??? 😉
Sällskap??? 😉
Quote from Funbeat user on 22 October 2010, 10:20Absolut, på Fitness Club i Sumpan har de flera löpband bredvid varandra och ingen maxtid man får stå. Så då kan man gå dit och köra, om man är två väldigt olika snabba löpare som vill köra ihop och båda kan köra prattempo samtidigt 🙂
Absolut, på Fitness Club i Sumpan har de flera löpband bredvid varandra och ingen maxtid man får stå. Så då kan man gå dit och köra, om man är två väldigt olika snabba löpare som vill köra ihop och båda kan köra prattempo samtidigt 🙂