Quote from Funbeat user on 13 October 2009, 22:08Kardborreband hm kanske kan det vara nåt om man nu inte vill springa med hmhm bar!
Kardborreband hm kanske kan det vara nåt om man nu inte vill springa med hmhm bar!
Quote from Funbeat user on 13 October 2009, 22:18Jag är från Gällivare så jag kanske får leva med hänget... 🙂
Jag är från Gällivare så jag kanske får leva med hänget... 🙂
Quote from Funbeat user on 15 October 2009, 14:39Var kommer uttrycket Gällivarehäng från förresten, nån som vet? Det har alltid hetat så här vad jag vet, mitt i djupaste Södermanland...
Var kommer uttrycket Gällivarehäng från förresten, nån som vet? Det har alltid hetat så här vad jag vet, mitt i djupaste Södermanland...
Quote from Funbeat user on 15 October 2009, 14:58"Begreppet gällivarehäng sägs ha uppkommit av att rallare vid järnvägsbyggandet av bland annat Inlandsbanan och Malmbanan genom Lappland bar byxor som var lättare att arbeta i, eftersom de inte stramade åt baktill då man böjde sig ned (vilket man ofta gjo
"Begreppet gällivarehäng sägs ha uppkommit av att rallare vid järnvägsbyggandet av bland annat Inlandsbanan och Malmbanan genom Lappland bar byxor som var lättare att arbeta i, eftersom de inte stramade åt baktill då man böjde sig ned (vilket man ofta gjo
Quote from Funbeat user on 15 October 2009, 16:42Gör som stålmannen och sätt ett par kalsonger utanpå. Eller trosor om du hellre vill det 😉
När jag får samma problem med strumbyxorna brukar det fungera att dra upp en extra bit av dem över knä och lår. Har dock inte haft problemet med löpartights.
Gör som stålmannen och sätt ett par kalsonger utanpå. Eller trosor om du hellre vill det 😉
När jag får samma problem med strumbyxorna brukar det fungera att dra upp en extra bit av dem över knä och lår. Har dock inte haft problemet med löpartights.