Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Idag var jag i den stora staden för att hitta ett par långa, lite tjockare tights.. Jag provade ca 8 olika par, varav ett par (Newline Iconic) satt bra, de var tillräckligt långa i benen och tillräckligt långa över gumpen och precis lam tighta. Men så sku

Susanne: danska loebeshop.dk har en massa NewLine-kläder!

http://www.loebeshop.dk/catery/2615_2736_2738/

Jag har handlat från dem ett par gånger och det har funkat problemfritt.

Gick inte snöret att att stoppa in i dragskon igen? Brukar funka med en säkerhetsnål om inte annat, elelr skulle den sys fast? Du kanske kunna få en rabatt på 100 kronor för att göra arbetet ... har jag fått ibland på plagg som haft små skador.

Men många

Oj, så intressant tråd. Kul med ett ämne som berör fler än man trott...

Jag springer alltid och drar i tightsen på framsidalår för att få upp dem igen... dock trodde jag att det berodde på min inte så typiskt kvinnliga kropp med smala höfter. Men... då

Min filosofi som jag kom på under passet i går e.m medan jag fick dra upp byxorna då och då..

Kan det vara så att matreallt som sitter närmaste gör att byxorna hasar ner?

Det är trots allt en typ av tyg på insidan mot sommar byxorna och de glider in

Snörning?!

Jag har inga snören/dragsko på nån av mina tights. Bara en bred resårlinning. Kanske den varianten sitter bättre?

Jag springer i mina cykeltights (utan blöja) de har hängslen och fungerar perfekt. Värmer lite lam på magen också.

Tack för länken Piccolina den ska jag lusläsa noggrannt. 🙂

Lilngling: Snöret skulle vara fastsytt i sidsömmen, vilket den ena gjorde så fint. Jag kan nog vara ganska flink med symaskinen, men brallorna hade som trekanalssytt resårband på bakstycket och

Ja, en del träningskläder är inte lättfixade, just överföringar mellan resår och ickeresår-partier kan vara besvärligt. Men du kunde ju haft tur också.
Jag är också ganska stor och har rätt långa armar och mycket räcker inte riktigt till på det hållet, ib

Jag hade också problem med gällivarehäng förut, men av en händelse så tog jag på mig korta tights innanför de långa en gång när det var kallt. Det visade sig att det helt tog bort nedhasningen. Sedan dess har jag alltid korta tights under, och aldrig någr