Quote from Guest on 22 July 2013, 11:46I helgen sprang jag drygt 30 km uppdelat på två nästan lika lång pass. Det var varmt, och jag sprang mestadels på stigar. Passen låg således på mer än 1:15 vardera. Skillnaden mot mina tidigare långpass var att jag av någon omedveten anledning valde att i
I helgen sprang jag drygt 30 km uppdelat på två nästan lika lång pass. Det var varmt, och jag sprang mestadels på stigar. Passen låg således på mer än 1:15 vardera. Skillnaden mot mina tidigare långpass var att jag av någon omedveten anledning valde att i
Quote from Funbeat user on 22 July 2013, 11:56Alex Hutchinson tar på sin blogg upp vad har skrivits vetenskapligt om train low/race high.
http://sweatscience.com/training-in-a-carb-depleted-state-pros-and-cons/
http://www.theglobeandmail.com/life/health-and-fitness/fitness/why-exercising-on-an-empty-
Alex Hutchinson tar på sin blogg upp vad har skrivits vetenskapligt om train low/race high.
http://www.theglobeandmail.com/life/health-and-fitness/fitness/why-exercising-on-an-empty-
Quote from Funbeat user on 22 July 2013, 12:15En reflektion. Jag känner inte många som har med sig var sig vatten eller sportdryck på ett träningspass som är 1:15. När man börjar löpträna brukar en del ha med sig en vattenflaska etc men den tillför ju inte så mycket. 5 del vatten gör ju varken till e
En reflektion. Jag känner inte många som har med sig var sig vatten eller sportdryck på ett träningspass som är 1:15. När man börjar löpträna brukar en del ha med sig en vattenflaska etc men den tillför ju inte så mycket. 5 del vatten gör ju varken till e
Quote from Funbeat user on 22 July 2013, 12:19Det finns ingen anledning att äta under ett 30K-pass (eller under två 15K-pass) om man skött sin kost hyfsat i övrigt. Det är inte så att kroppen går över i något "svält-läge" för att man inte äter under en sådan kort tid, ens om man anstränger sig under
Det finns ingen anledning att äta under ett 30K-pass (eller under två 15K-pass) om man skött sin kost hyfsat i övrigt. Det är inte så att kroppen går över i något "svält-läge" för att man inte äter under en sådan kort tid, ens om man anstränger sig under
Quote from Funbeat user on 22 July 2013, 14:42Jesper är Vegan enligt sin information.
Vet ej hur de specifikt reagerar för korta långpass, men för längre sträckor så går det ibland mindre bra. Snarare väldigt ofta.
Jesper är Vegan enligt sin information.
Vet ej hur de specifikt reagerar för korta långpass, men för längre sträckor så går det ibland mindre bra. Snarare väldigt ofta.
Quote from Funbeat user on 22 July 2013, 15:31Ja Scott Jurek har verkligen svårt för sej på ultradistansen... 🙂
Ja Scott Jurek har verkligen svårt för sej på ultradistansen... 🙂
Quote from Funbeat user on 22 July 2013, 15:51Jo men det stämmer, tar alltid med mig lite rått kött när jag springer långpass. Hur skall man annars fylla på med järn i blodet???
Jo men det stämmer, tar alltid med mig lite rått kött när jag springer långpass. Hur skall man annars fylla på med järn i blodet???
Quote from Funbeat user on 22 July 2013, 16:13Hur gör man om man är vegan och får flygfän i munnen vid löpning?
Själv gapar jag efter mera.
Hur gör man om man är vegan och får flygfän i munnen vid löpning?
Själv gapar jag efter mera.
Quote from Funbeat user on 22 July 2013, 16:58Jag skrev ej alla.
Vi är olika så att några få klarar sig på ett udda sätt är ej konstigt.
Jag skrev ej alla.
Vi är olika så att några få klarar sig på ett udda sätt är ej konstigt.
Quote from Funbeat user on 22 July 2013, 17:49Jag vill ogärna kapa tråden eller styra bort från ursprungsfrågan, men jag blir så nyfiken.
KG - vad är det i en vegankost som försvårar långdistanslöpning?
Jag vill ogärna kapa tråden eller styra bort från ursprungsfrågan, men jag blir så nyfiken.
KG - vad är det i en vegankost som försvårar långdistanslöpning?