Quote from Funbeat user on 22 July 2013, 18:31Har aldrig varit vegan.
Testat vegetarisk kost. Gick åt det varma hållet. Mest mitt goda humör.Deltagit i långa lopp med veganer. De har ej hållit. En fick vi ( jag + Alan Young - okänd för er, men nog världens bäste ultrahjälp ) att bryta veganeriet
Har aldrig varit vegan.
Testat vegetarisk kost. Gick åt det varma hållet. Mest mitt goda humör.
Deltagit i långa lopp med veganer. De har ej hållit. En fick vi ( jag + Alan Young - okänd för er, men nog världens bäste ultrahjälp ) att bryta veganeriet
Quote from Funbeat user on 22 July 2013, 19:20Tack för din respons, men du svarar inte på frågan. Jag tänker att det finns folk med alla möjliga kostpreferenser som "ej har hållit" i långa lopp. Har du nån idé om vad, just i veganismen, som skulle sätta käppar i hjulet för uthållighet i långa lopp?
Tack för din respons, men du svarar inte på frågan. Jag tänker att det finns folk med alla möjliga kostpreferenser som "ej har hållit" i långa lopp. Har du nån idé om vad, just i veganismen, som skulle sätta käppar i hjulet för uthållighet i långa lopp?
Quote from Funbeat user on 22 July 2013, 19:42Kött.
Det är ju normal mat för ett stort antal människor.
Kött.
Det är ju normal mat för ett stort antal människor.
Quote from Funbeat user on 22 July 2013, 20:25Men hur menar du då? Är det proteinerna? Järninnehåll? Eller missar jag nåt unikt näringsämne som finns just i kött? Och hur påverkar just detta näringsämne uthålligheten?
Men hur menar du då? Är det proteinerna? Järninnehåll? Eller missar jag nåt unikt näringsämne som finns just i kött? Och hur påverkar just detta näringsämne uthålligheten?
Quote from Funbeat user on 22 July 2013, 20:50Skrev ju från början att jag ej är vegan.
Är du?
Veganer får ju för lite av diverse då de äter en "diet".
Obalansen de hamnar i borde väl en vegan kunna svara på.De 2 jag sett har gått slut på någon form av energi.
De har själva frågat efter kött, d
Skrev ju från början att jag ej är vegan.
Är du?
Veganer får ju för lite av diverse då de äter en "diet".
Obalansen de hamnar i borde väl en vegan kunna svara på.
De 2 jag sett har gått slut på någon form av energi.
De har själva frågat efter kött, d
Quote from Funbeat user on 22 July 2013, 21:43Oftast är det varken sunt eller förnuftigt, utan ett uttryck för fördomar.
Oftast är det varken sunt eller förnuftigt, utan ett uttryck för fördomar.
Quote from Funbeat user on 22 July 2013, 21:55Vad då fördomar.
På 1800-talet när de bästa resultaten på t. ex. ett 6D var lika bra som på 1980-90 -talet så fanns ej fördomar som i dag.
Mer modernt.
De resultat som motionärer ( typ sub 3:30 på marathon ) åstadkom innan det började regna ner veten
Vad då fördomar.
På 1800-talet när de bästa resultaten på t. ex. ett 6D var lika bra som på 1980-90 -talet så fanns ej fördomar som i dag.
Mer modernt.
De resultat som motionärer ( typ sub 3:30 på marathon ) åstadkom innan det började regna ner veten
Quote from Catharina Brattlin on 22 July 2013, 22:28Det räcker för en vegan/vegetarian att äta vitamin B12-berikade produkter, som t ex sojamjölk, havremjölk och andra mjölkersättningsprodukter, för att få i sig det livsviktiga vitaminet, som bara finns i animaliska produkter.
Så, för att svara på Din frå
Det räcker för en vegan/vegetarian att äta vitamin B12-berikade produkter, som t ex sojamjölk, havremjölk och andra mjölkersättningsprodukter, för att få i sig det livsviktiga vitaminet, som bara finns i animaliska produkter.
Så, för att svara på Din frå
Quote from Funbeat user on 22 July 2013, 22:44Tack, Sylvia! Ett svar inte baserat på "sunt" förnuft eller vedertagna "sanningar". Lite vetenskap för att backa upp påståendet - det gillar jag. 🙂
Tack, Sylvia! Ett svar inte baserat på "sunt" förnuft eller vedertagna "sanningar". Lite vetenskap för att backa upp påståendet - det gillar jag. 🙂
Quote from Funbeat user on 23 July 2013, 08:13Oj, här vänder man ryggen till några timmar och plötsligt exploderar tråden i en off topic-diskussion. Kul!
Men, bara för att återgå till diskussionen.
Anders B och Håkan W: Nej, det var väl knappast svält jag utsatte kroppen för, men uppenbarligen räc
Oj, här vänder man ryggen till några timmar och plötsligt exploderar tråden i en off topic-diskussion. Kul!
Men, bara för att återgå till diskussionen.
Anders B och Håkan W: Nej, det var väl knappast svält jag utsatte kroppen för, men uppenbarligen räc