Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har aldrig varit vegan.
Testat vegetarisk kost. Gick åt det varma hållet. Mest mitt goda humör.

Deltagit i långa lopp med veganer. De har ej hållit. En fick vi ( jag + Alan Young - okänd för er, men nog världens bäste ultrahjälp ) att bryta veganeriet

Tack för din respons, men du svarar inte på frågan. Jag tänker att det finns folk med alla möjliga kostpreferenser som "ej har hållit" i långa lopp. Har du nån idé om vad, just i veganismen, som skulle sätta käppar i hjulet för uthållighet i långa lopp?

Kött.

Det är ju normal mat för ett stort antal människor.

Men hur menar du då? Är det proteinerna? Järninnehåll? Eller missar jag nåt unikt näringsämne som finns just i kött? Och hur påverkar just detta näringsämne uthålligheten?

Skrev ju från början att jag ej är vegan.
Är du?
Veganer får ju för lite av diverse då de äter en "diet".
Obalansen de hamnar i borde väl en vegan kunna svara på.

De 2 jag sett har gått slut på någon form av energi.
De har själva frågat efter kött, d

Oftast är det varken sunt eller förnuftigt, utan ett uttryck för fördomar.

Vad då fördomar.

På 1800-talet när de bästa resultaten på t. ex. ett 6D var lika bra som på 1980-90 -talet så fanns ej fördomar som i dag.

Mer modernt.
De resultat som motionärer ( typ sub 3:30 på marathon ) åstadkom innan det började regna ner veten

Det räcker för en vegan/vegetarian att äta vitamin B12-berikade produkter, som t ex sojamjölk, havremjölk och andra mjölkersättningsprodukter, för att få i sig det livsviktiga vitaminet, som bara finns i animaliska produkter.

Så, för att svara på Din frå

Tack, Sylvia! Ett svar inte baserat på "sunt" förnuft eller vedertagna "sanningar". Lite vetenskap för att backa upp påståendet - det gillar jag. 🙂

Oj, här vänder man ryggen till några timmar och plötsligt exploderar tråden i en off topic-diskussion. Kul!

Men, bara för att återgå till diskussionen.

Anders B och Håkan W: Nej, det var väl knappast svält jag utsatte kroppen för, men uppenbarligen räc